Receptionist/växeltelefonist

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelseförvaltningen, Kommunikationskontoret, Informationsavdelningen

1 tjänst

Sista ansökningsdag: 2014-04-06

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Falu kommuns officiella reception och växel tillhör Kommunikationskontoret. Receptionen/växeln är kommunens ansikte utåt och svarar för allmän kommuninformation. Vi är ofta första kontakten mellan medborgare och kommun och det är viktigt att ge ett professionellt bemötande och god service. Vi är på väg att utveckla verksamheten i ett bredare perspektiv och utveckla servicen gentemot våra uppdragsgivare och kommunens invånare och går en spännande framtid tillmötes. Eftersom en av våra medarbetare är tjänstledig söker vi en vikarie under hennes tjänstledighet.

Anställningsvillkor
Befattningen är en visstidsanställning på heltid. Tillträde snarast efter överenskommelse dock längst t.o.m. 2014-12-31, eventuellt med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är schemalagd.

Arbetsuppgifter
Som receptionist/växeltelefonist kommer du dels att ta emot och hjälpa besökare i kommunens reception, som även är reception för Egnellska Huset. Du kommer att arbeta i ett team i en öppen kontorsmiljö där den främsta arbetsuppgiften är att vara växeltelefonist. Arbetet innebär att se till att människor får ett trevligt bemötande, korrekt information och att de hänvisas till rätt person. I befattningen ingår också uppdatering av information på hemsidor och intranät, uppdatering av telefoniregister, ta emot och svara på sociala medier, hantering av bokningsbara informationsplatser, delta i representationsarbete samt utföra olika serviceuppdrag till förvaltningarna. Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar en hög grad av självständigt arbete.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Vi söker dig som:



• har minst gymnasieutbildning.

• har mycket god datorvana och hanterar både Office och mailsystem.

• behärskar engelska mycket väl, både i tal och skrift.

Vi söker en person som är ansvarsfull, kan hantera mycket arbetsintensiva perioder, vara flexibel och en problemlösare. Vi vill att du har en positiv grundkänsla och en ödmjuk inställning. Du ska vara lyhörd och ha känsla för god service och tycka om att ta tag i saker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer
Vana från receptions- och telefonistarbete, helst från en större organisation.
Kunskaper i växelprogrammet Trio.
Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Upplysningar
HR-specialist Björn Pettersson 023-82241

Fackliga företrädare
Vision, Christina Johansson tel 023-821 10

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun Falun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 23 mars 2014

Liknande jobb

23 augusti 2010

Finsk och Svensktalande kundtjänst!

24 augusti 2010

Receptionist, telefonist

4 mars 2010