Reception&konferensansvarig, deltid, advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget Konferensservice och reception är underställd och rapporterar till administrativa chefen. Uppdraget är på deltid. Centralt beläget kontor i Göteborg och en trevlig arbetsmiljö. 1 person som back-up vid sjukdom och frånvaro för ordinarie personal inom receptions - och konferensfunktionen. I konferensfunktionen ingår följande uppgifter: Ansvara för att konferensrummen inklusive konferensköket är iordningställda före och efter varje möte. Ge service åt mötesansvariga och deltagare. Ansvar för lunchrummet Avlösning i växeln/receptionen I receptionsfunktionen ingår följande uppgifter och ansvarsområden: In- och utpasseringskontroll. Mottagande och eventuell registrering av besökare, hantverkare och personal Reception/lobby. Ansvara för att besökare blir anmälda och omhändertagna på ett positivt och professionellt sätt. Telefonväxeln. Övervakning av växelfunktionen, dag och nattkoppling. Mottagning och distribution av inkommande fax Mottagning av och utlämning av post och budat material. Hantering av nycklar, nyckelbrickor, Mat-på-jobbet-kort etc för anställda. Underhåll av telefonlistor, semesterlistor, besökskalendern. Administration av parkeringsplatser Larmövervakning samt kontakt med larmbolag Kunskaper för uppdraget Utbildning: 3-årigt gymnasium. Erfarenhet av liknande arbete är önskvärt. Representativ, serviceminded, driven, god engelska, tekniskt intresse och goda IT-kunskaper, 1-2 års erfarenhet. Höga krav ställs på professionalism, ambition, och social kompetens.

Sammanfattning

Liknande jobb

20 augusti 2010

3 mars 2010

Receptionist

30 april 2010

Kontorsreceptionist

24 augusti 2010