Receptions- och bokningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya receptions- och bokningsansvariga som gillar att ta dig an nya utmaningar och inte är rädd för att hugga i där det behövs? Har du dessutom några eller flera års erfarenhet inom hotell, reception och bokning med arbete i systemet Picasso så är du den vi letar efter!


Vi är ett familjeägt hotell som alltid brinner för att ha gästen i centrum med 70 rum, restaurang och konferens som nu söker en ny kollega till oss med tidigare erfarenhet av hotell, bokning, konferens och sälj. Tillsammans med vår Hotellchef kommer du att vara företagets ansikte utåt och arbetar nära vår hotellchef för att driva Nynäsgården framåt. Vi letar nu efter dig som har god administrativ förmåga, är kreativ och lösningsorienterad och har tidigare erfarenhet av att organisera, motivera och lära upp kollegor i reception, konferens och bokning.
Vi ser gärna att du är idérik och alltid strävar för att nå nya mål.


I tjänsten kommer följande ansvar att ingå:


Receptionsansvar:
· Personalansvar i form av utveckling, upplärning och schemaläggning av reception/restaurang.
· Ansvar över driften i reception/restaurang och att vi alltid levererar service i topp både innan och under gästens vistelse.
· Fakturering
· Provisionshantering månadsvis
· Kassaavstämning
· Inventering reception, bar och restaurang
· Rapportering till SCB samt STIM.


Bokningsansvar:
· Ansvarar för att alla får offerter inom 24 timmar.
· Visning av konferens och bröllop.
· Sälj, träffa bokningsbolag och andra aktörer. Aktivt arbete med marknadsföring tillsammans med hotellchef.
· Bokningskanaler och revenue, se över och prissätta kampanjer, paket, bygga paket. Ansvaret är tillsammans med hotellchef.
· Uppdatera Yieldplanet och kontrollera kopplingar, tillsammans med hotellchef.
· Företagets ansikte utåt tillsammans med hotellchef.
· Arbete med sociala medier tillsammans med hotellchef.


Arbetet är fördelat mellan både arbete i drift samt administrativ tid därför kommer både kväll och helger att förekomma även om flesta pass förläggs dagtid.


Krav:
Vi ser att du som söker ska ha goda kunskaper av Picasso, Yieldplanet och tidigare arbetslivserfarenhet av bokning, sälj och receptionsansvar.


Meriterande:
Vi ser det som väldigt meriterande om du tidigare har arbetat med månadsavstämningar så som kassahantering, fakturering och provisionshantering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Restaurangansvarig Nora Talts Ellertsen
08-52020590

Sammanfattning

Besöksadress

TELEGRAFGATAN 41
NYNÄSHAMN

Postadress

TELEGRAFGATAN 41
NYNÄSHAMN, 14941

Liknande jobb


13 april 2024

Office Coordinator

Office Coordinator

28 mars 2024

14 mars 2024