Receptionschef Hotell

Arbetsbeskrivning

Du kommer att se till att alla som jobbar i receptionen blir våra ambassadörer och ansvariga för gästernas upplevelse. Som person brinner du för service och möte med människor. Vi sätter lika stort värde på såväl intern service som gästservice. För oss är det viktigt att du känner stort ansvar för din reception, är professionell i mötet med gäster och kollegor samt är lojal och ordningsam. Då vi är en liten arbetsplats värdesätter vi flexibilitet och du får inte vara rädd att hugga i där det behövs.


Du är driven och snabb. Du vill sälja vårt hotell genom ett engagerande sätt, och lämna intryck så att gästerna lämnar oss en riktig trevlig upplevelse rikare. Att sälja vårt hotell och dess produkter varje dag är en utmaning du går igång på, brinner för och vill utvecklas inom. Du trivs i en arbetsmiljö som har en hög flexibilitet och där det är naturligt att hjälpa till på andra avdelningar när det krävs.
Då vi ser våra hotell som en enda avdelning är det viktigt att personen ifråga ser hela hotellet som sin arbetsplats och inte enbart receptionen. Detta arbetssätt/mindset skall även prägla de som jobbar i receptionen så att de vågar vara engagerade nog att se en helhet.


Arbetsuppgifter
-Schemaläggning och personalansvar för reception och frukost. Detta innebär att du har koll på de passen som behöver bemannas och i god tid ser till att det finns personal. Det gäller även att se till att alla jobbar de antal timmar de ska enligt anställningsavtalen. Schemat skall alltid läggas ut minst två veckor innan det börjar gälla.
– Akuta schemaändringar
– Effektivisering av schema.
– Beställningar av tvätt varor samt övriga förbrukningsvaror.
– Rapportering av statistik
– Gruppbokningar via mail, telefon och administration kring dessa med bekräftelser.
– Struktur och organisation i receptionen för att skapa tydlighet och en effektiv arbetsplats.
– Utarbeta nya rutiner och lathundar för ett smidigt flöde av information i receptionen och för att göra information lättillgänglig.
– Uppdatering av rumsinfo, prislistor mm i PMS (Jupiter) samt övriga bokningskanaler.
– Arbetsfördelning dag till dag inkl. städ.
– Medarbetar samtal
– Aktivt arbete med hotellets Miljöcertifiering Greenkey.
– Revenue management samt effektivisering av denna och se över bokningsöversikt.
– Rekrytering och upplärning av nya anställda och komplettering av befintliga receptionisters kunskapsnivå.
– Regelbundna rumskontroller för att lära känna huset och för att kunna stå för att produkten är ren, fräsch och håller en hög nivå.
– Alltid sträva efter att höja nivån på gästvänlighet och bemötande.
– Gästrelationer inkl. sociala medier
– Ha koll på fakturering som sker på hotellet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sure Hotel by Best Western Stanga Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Postadress

Tullgränd 4
Linköping, 58222

Liknande jobb


Good Morning Hotels Jönköping söker nya hotellmedarbetare

26 april 2024

26 april 2024

Good Morning Hotels Jönköping söker nya hotellmedarbetare

26 april 2024