Receptionschef på Kronocamping

Arbetsbeskrivning

Inledning

Kronocamping söker en ny viktig nyckelperson till företaget då vår nuvarande receptionschef valt att efter 6 år gå vidare men nya utmaningar.

Som receptionschef på Kronocamping är det viktigt att du är kvalitetsmedveten, engagerad, flexibel och självgående där du tillsammans med ditt team levererar upplevelser som sprider glädje och stor uppskattning både bland våra gäster och dina medarbetare.

Som person är du en glad och naturlig ledare som trivs med att utveckla och motivera dina medarbetare. Med gästen i fokus levererar du och ditt team en serviceupplevelse i världsklass.

Vi lägger stor vikt i din personlighet och att du som person trivs inom branschen och tycker om att ha många bollar i luften med mycket god struktur.

Om jobbet

I rollen som receptionschef har du drifts- och kvalitetsansvar för reception, butik och gruppbokningar.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat personalansvar, schemaläggning, beställningar, bokningar av både camping, stugor, och gruppbokningar, receptionsuppgifter, samt planering och genomförande av campingevent.

Teamet du ansvarar för är mellan 3-12 personer beroende på säsong och du arbetar i team med alla avdelningar.

Vad ingår i tjänsten

- Driftsansvarig för reception, butik, campingevent, gruppbokningar och företagsbokningar.
- Rekrytering, utbildning, coachning av medarbetare samt medarbetarsamtal
- Schemaläggning
- Skapa långsiktigt goda relationer med personal, våra gäster, och lokala företag.
- Beläggningsstatistik
- Kundfakturor
- Delaktig i utveckling av Camping och stugverksamheten
- Ansvarig för att försäljning och merförsäljning för camping och butik
- Allmänt förekommande arbetsuppgifter i företaget


Arbetstiden är varierande med dagar, kvällar och helger. Tjänsten är tillsvidare med årsarbetstid och till stor del i driften.

Egenskaper och erfarenheter

Flera års erfarenheter inom service & besöksnäringen och gärna med erfarenhet i ledande befattning. Du är kvalitetsmedveten och en uppskattad ledare. Tjänsten kräver att du är en mycket god administratör, säljfokuserad och gillar ordning och reda. Goda kunskaper i svenska, engelska i tal och skrift samt B-körkort är ett krav. Kunskaper i tyska är mycket meriterande.

Intressen och värderingar

Du har stort intresse för besöksnäringen och är en person som trivs att arbeta med hjärtat där vi jobbar nära tillsammans inom alla avdelningar i ett mindre familjeföretag. Du brinner för att skapa ett positivt och effektivt team där alla blir engagerade och bryr sig om varandra med värme och respekt. Rak och öppen kommunikation är ett naturligt arbetssätt och tillsammans skapar vi en härlig arbetsplats.

Villkor

Tjänsten är tillsvidare på 100 % med 6 månaders provanställning. Du arbetar med årsarbetstid och arbetar helger. Tjänsten är till stor del i driften. Lön enligt ök. Ange gärna löneanspråk.

Tillträde enligt ök

Vi kommer ta in till intervjuer fortlöpande under tiden.

Är du rätt person - SÖK NU!

Sammanfattning

Liknande jobb


Community Sales Manager

8 maj 2024

MANAGER TO BARCEPTION WANTED

MANAGER TO BARCEPTION WANTED

3 maj 2024

Receptionsansvarig

Receptionsansvarig

2 maj 2024