Redovisning/ Löneadministratör till Newrest Inflight Logistics

Redovisning/ Löneadministratör till Newrest Inflight Logistics

Arbetsbeskrivning

Som Redovisning-Löneadministratör kommer du att jobba med ekonomiska underlag, skatter, löneadministration, fakturaunderlag och liknande. I tjänsten ingår även att ta fram rapporter till ledningsgruppen samt stötta övriga nyckelpersoner i organisationen. Vi jobbar främst i ekonomisystemet Fortnox samt VISMA och lönesystemet Hogia. Kontoret ligger i Solna.

Arbetsuppgifter

• Löpande bokföring och avstämningar 
• Leverantörs- och kundreskontra 
• Avtalshantering 
• Översyn av skatter  
• Sammanställning av fakturor 
• Månadsavstämning av lönerelaterade konton, 
• Inrapportering av skatt och sociala avgifter 
• Generella HR-frågor som arbetsgivarintyg etc
• Övriga administrativa sysslor 

Vem är du  

• Kunskaper i redovisning och bokföringskunskap. 
• Erfarenhet av löne- och personaladministration. 
• Gärna erfarenhet av Fortnox Hogia, VISMA 
• Vana i fakturahantering. 
• Goda datorkunskaper.

Vi söker dig som har en erfarenhet från liknande arbetsuppgifter så du snabbt kommer in i arbetsuppgifterna. Som person är du driven och brinner för administration och jobbar på ett noggrant och strukturerat sätt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och kan jobba självständigt. Självklart medför du en positiv anda till resten av teamet. 

Ansökan  
Newrest Inflight Logistics har valt att samarbeta med rekrytering- och bemanningsföretaget Next u i detta bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd som konsult hos Next u men du utför ditt jobb på Newrest Inflight Logistics.  Efter 6 månader finns mycket goda möjligheter att bli övertagen av Newrest Inflight Logistics.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nextu
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Liknande jobb


29 maj 2024

28 maj 2024