Redovisnings- och administrationsansvarig

Arbetsbeskrivning

För uppdragsgivares räkning söker Komet en redovisnings- och administrationsansvarig. Vår uppdragsgivare är ett innovativt företag som utvecklar tekniska lösningar och plattformar för betalningslösningar till mobila tjänster.De specialiserar sig på att förse sina kunder med innovativa tjänster som förbättrar lönsamheten och nyttjar mobiltelefonen för säkra transaktioner. Som redovisnings- och administrationsansvarig kommer du att inneha helhetsansvar för bolagets löpande redovisning liksom alla administrativa rutiner.Tjänsten kommer initialt att innefatta ca 20 % ekonomiadministration för att övrig tid handla om diverse övriga kontorsrelaterade administrativa uppgifter, exempelvis bolagsarkiv.Av vikt är att du som person är ansvarstagande och prestigelös då du blir kontorets spindel i nätet och kommer att arbeta väldigt brett.Företaget är litet och en familjär stämning med mycket god sammanhållning råder.Du kommer ensam att ansvara för all redovisning och administration och har stora möjligheter att påverka din egen (rolls) och företagets utveckling.Dina ansvarsområden kommer bland annat att innebära: *Löpande redovisning/bokföring *Månadsbokslut och rapportering *Skatt och moms *Löneadminstration *Redovisningsrutiner och -processer *Generella administrativa rutiner Är du den vi söker?Vi tror att du som söker har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du har arbetat med samtliga ovanstående uppgifter och är väl bevandrad och självgående inom redovisning.Meriterande är erfarenhet av bolagsbildningar.Vi tror att du är minst gymnasieekonom med solid praktisk erfarenhet.Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och har arbetat med flertalet bokföringssystem/-program.För att passa i rollen som redovisnings- och administrationsansvarig bör du vara en utåtriktad teamplayer som drivs av att utveckla och förbättra samt gillar att ha eget ansvar.Du är vidare engagerad, flexibel, ödmjuk, initiativrik och handlingskraftig.Självfallet trivs du i en föränderlig miljö som kräver både förmåga till struktur och ordningssinne liksom anpassningsförmåga och snabba puckar.Flytande kunskaper i engelska och svenska är ett krav då du kommer att ha kontakt med både nationella och internationella leverantörer och kunder.Information om uppdraget Start: Omgående Omfattning: Heltid tre månader, för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kunden. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder.För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering (anställning hos kund). Komet är ett av Sveriges snabbast växande företag inom studentbemanning och rekrytering.Vår styrka ligger i en gedigen kunskap om bemanning och rekrytering men framför allt i ett genuint intresse för att hitta unga talanger.Komet finns idag i Stockholm, Göteborg och Malmö och sedan starten 2005 har vi hjälpt nära 1000 företag och många fler talanger att mötas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KOMET
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 januari 2009
  • Ansök senast: 21 januari 2009

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024