Redovisningsadministratör till Ekonomiservice i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Landstinget Västernorrland arbetar för liv och hälsa och är en av länets största arbetsgivare.

Landstingsservice är den del av Landstinget Västernorrland som ger vården det stöd och de resurser den behöver för att utföra sitt uppdrag. Landstingsservice är en länsövergripande förvaltning som omfattar elva verksamhetsområden. Vi omsätter ca 600 miljoner och har ca 650 medarbetare.

Verksamheten Administration består av Ekonomi, Löneservice och Konsult.
Ekonomiservice i Sundsvall, som organisatoriskt hör till Ekonomi, har i dagsläget sju medarbetare.

Då detta är en visstidsanställning på 6 månader söker vi dig som har lätt att sätta dig in i nya system och nya arbetsuppgifter.

Landstinget Västernorrland verkar för en drogfri arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir fakturering, kontering/attestering, registrering av remisser och frikort och övrigt förekommande administrativa uppgifter.
I arbetsuppgifterna ingår även telefonkontakt med privatpersoner gällande bland annat fakturor och avgiftsfrågor.

Placeringsort Sundsvall

KVALIFIKATIONER
Vi förväntar oss

•att du är serviceinriktad, kommunikativ, ansvarsfull, stresstålig och har ett genuint intresse för människor. Du har också lätt att samarbeta med andra.
•att du kan arbeta med ”flera bollar i luften”. Då vi har mycket kontakt med människor, både inom och utom landstinget, ställs stora krav på din förmåga att ta egna initiativ, skapa och utveckla goda relationer samt kunna möta och samtala med människor i olika situationer.
•att du har god allmän datavana och goda kunskaper i MS Office-paketet. Kunskaper i IoF och Raindance är meriterande.
•att du har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och/eller flerårig erfarenhet av redovisningsadministration, gärna i offentlig förvaltning. KY-utbildning i redovisningsadministration är meriterande.
•att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Observera att din ansökan ska sändas in via vårt e-rekryteringsverktyg Offentliga jobb. Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett arbete hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.

Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på Offentliga jobb där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan läsa dina ansökningar.

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Krister Bjermert
073-275 14 63
Vision Carina Ehnberg
060-18 21 35
Kommunal Åsa Sehlin
060-18 21 35
Enhetschef Agneta Lundgren
060-149661 el. 073-270 95 44
SACO Sandra Sjödin

Enhetschef Anders Sjöholm,
072-578 28 47
Fastighetschef Hans Axelsson
076-1019326
HR-konsult Anna Ågren
073-2742404
Verksamhetschef Bertil Jonsson
0660-89632/070-1904428
Enhetschef Lars-Erik Bretting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Västernorrland, Landstingsservice Härnösand
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Vikariat - 150930 med tillträde snarast enligt överenskommelse Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 9 mars 2015

Besöksadress

87185 Härnösand
None

Postadress

None
Härnösand, 87185

Liknande jobb


3 december 2021

Administratör med inriktning patientavgifter och kassaregistreringar

Administratör med inriktning patientavgifter och kassaregistreringar

13 oktober 2021