OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtunahem är ett välskött kommunägt bostadsföretag i en dynamisk och expansiv region.Företaget äger och förvaltar cirka 5 000 lägenheter i Sigtuna, Märsta och Rosersberg.Företaget fyllde 50 år 2004 och har 74 anställda.Inom de närmaste åren skall man bygga 400 lägenheter och totalrenovera stora delar av beståndet.Sigtunahems affärside är "Boende med omtanke", det vill säga att Sigtunahem inte bara tillhandahåller lägenheter utan ser till hela samspelet människa, bostad och miljö. Redovisningsansvarig Arbetsbeskrivning Tjänsten som redovisningsansvarig är bred och innebär att du arbetar med samordning av budget och bokslut, resultatuppföljning och prognoser.Du gör fastighetsvärdering/driftnettoanalyser på våra fastigheter.Du är ansvarig för momsredovisning och uttagsskatt samt stämmer av fakturering/kundreskontra och huvudbok med mera.Du är en van användare av MS Office och har mycket goda kunskaper i Excel.Det är meriterande om du har arbetat med Xor Control samt Business som vi använder som budget och analysverktyg.Tjänsten innebär vidare att vara delaktig i utveckling och effektivisering av ekonomifunktionen samt vara behjälplig och utbilda budgetansvariga inom organisationen. Vem är du?Du som söker tjänsten är lägst gymnasieekonom och har några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete.Du har fokus på kvalitet och är analytisk och engagerad.Du vill arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo.Du är social, flexibel och tycker om att vara synlig i organisationen och är serviceminded.Sigtunahem eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Kontaktperson Du söker ovannämnda tjänst via vår hemsida www.sigtunahem.se.Tjänsten kommer att tillsättas omgående.Senast den 15 juni vill vi ha din ansökan