OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning har cirka 40 000 invånare och omfattar stadsdelarna, Hammarbyhöjden, Björkhagen, Enskededalen, Kärrtorp, Bagarmossen, Skarpnäcks gård, Flaten, Orhem och Skrubba. I området finns alla typer av bebyggelse från egnahemshus byggda på tjugotalet till miljonprogrammets flerfamiljshus. Flera av områdena har sin gräns mot Nackareservatet som därmed gör stadsdelsområdet till "Porten mot naturen". Stadsdelsförvaltningen har ungefär 1 100 anställda och en budgetomslutning på knappt 900 mnkr. Skarpnäcks stadsdelsförvaltning söker Redovisningsansvarig Du är direkt underställd ekonomichefen och du har samordningsansvaret över en grupp om fem ekonomisekreterare/ekonomiassistenter och du ingår i ekonomiavdelningens controllergrupp. Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för delårsbokslut och årsbokslut samt förvaltningens löpande redovisningsfrågor. Du är systemförvaltare för vårt ekonomisystem Agresso. Du ska tillsammans med controllergruppen inom avdelningen utveckla förvaltningens ekonomistyrning och i arbetet kommer du även att delta i eller leda olika projekt. Arbetet innebär många kontakter och möten med förvaltningens chefer på olika nivåer. Som redovisningschef är du kontaktperson gentemot stadsledningskontoret och stadsrevisionen i redovisningsfrågor. Din bakgrund Du ska ha erfarenhet av redovisningsfrågor inom Stockholms stad. Du bör ha högskoleutbildning eller motsvarande, helst med ekonomisk inriktning alternativt mångårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du måste ha mycket goda kunskaper i Agresso. Du är självständig, initiativrik, har god analytisk förmåga och uttrycker dig väl såväl i tal som i skrift. Arbetet ställer även höga krav på snabbhet, flexibilitet och god samarbetsförmåga med en hög social kompetens. Personliga egenskaper värderas högt. Förvaltningen eftersträvar en blandning när det gäller såväl ålder, kön som etnisk bakgrund. Ange referensnummer 08:060/01-2 din ansökan.