Redovisningsansvarig

Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Löshårsföretaget Rapunzel of Sweden grundades år 2007 och har idag vuxit till ett onlineföretag med 150 mkr i omsättning och ett sjuttiotal anställda. Med kunder i över 60 länder står global expansion i fokus och idag är webbplatsen översatt till tio språk. Företaget använder sitt eget varumärke, levererar löshår, peruker, och hårvård till människor världen över. Förutom en stor online-verksamhet, med huvudkontor i Stockholm, har Rapunzel of Sweden också startat Rapunzel Store Concept. Där ingår salonger och butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Mer info hittar du på www.rapunzelofsweden.se.

Vi söker nu en vikarierande redovisningsansvarig för ett år. Detta är chansen för dig som vill arbeta i en ung och innovativ miljö, dessutom i sann tillväxtanda. Trivs du med ett snabbt tempo och med möjligheten att påverka ditt eget arbete? Då är denna tjänst rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsansvarig på Rapunzel kommer du arbeta i en innovativ organisation med stora flöden och ständiga förbättringar. Du blir ansvarig för årsbokslutsunderlag och månadsbokslut med avstämningar av konton samt månadsrapportering. Du kommer att arbeta med både operativt redovisningsarbete och med förbättringsprocesser. I det dagliga arbetet ingår bland annat att leverera korrekta siffror och beslutsunderlag till de övriga affärsenheterna och beslutsfattande chefer inom koncernen. Rapunzel jobbar mot internationella leverantörer vilket innebär arbetsuppgifter som moms- och valutaomvandling. Du bär personalansvar för en redovisningsekonom och rapporterar direkt till CFO.

Din profil
Vi söker dig som har en ekonomisk högskoleutbildning och hungrar efter en ny utmaning. Du har flera års arbetslivserfarenhet och detta med inriktning mot redovisning. Meriterande är om du har jobbat i affärssystemet Navision. Vidare ser vi det som en förutsättning att du hantera svenska och engelska i både tal och skrift.

I denna tillsättning kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person tror vi att du är noggrann och strukturerad, samt att du självständigt driver ditt arbete. För att passa hos oss och i rollen är det en fördel om du är flexibel, engagerad, prestigelös och tar egna initiativ för att förbättra och effektivisera dina ansvarsområden. Vi tror också att du är en serviceinriktad och positiv person, som trivs med utmaningar. Du är en analytisk problemlösare med ett genuint intresse av utvecklingsarbete.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson, via tfn; 073-351 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 18 augusti, via www.clockworkpersonal.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund

Johan Alm

Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm

Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2020
  • Ansök senast: 18 augusti 2020

Besöksadress

Kungsgatan 52, Umeå
None

Postadress

Kungsgatan 52
Umeå, 90326

Liknande jobb