Redovisningsansvarig

Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Nu söker vi dig som vill arbeta som redovisningsansvarig åt en av våra kunder i Kristianstad. Uppdraget är en del i kundens rekryteringsprocess och för rätt person finns det goda möjligheter till en övergång till kunden efter en period som konsult.

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig kommer du att ha en kvalificerad roll med stort ansvar där du arbetar och ansvarar för kundens redovisning och bokslut. Som redovisningsansvarig arbetar du brett med allt från interna kontroller, rapportering internt och externt samt att utveckla redovisningsprocesser. Du fungerar som ett stöd till kundens ekonomiavdelning samt övriga organisationen. Vidare rapporterar du till vår koncern, ansvarar för skatterapporter, momsrapportering m.m. Du säkerställer det löpande redovisningsarbetet samt ansvarar för specifika balansräkningskonton, månads- och årsbokslut samt leverantörsbetalningar.

Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på ekonomiavdelningen och du rapporterar till vår ekonomichef. Du är backup för ekonomichefen.

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara aktuell för tjänsten har du som söker minst en kandidatexamen inom ekonomi och vi ser gärna att du är civilekonom. Du har minst tre års yrkeserfarenhet från liknande tjänst i ett större, producerande företag där du arbetat med bl.a. redovisning, avstämningar och analyser. Du är trygg i din roll och du är helt självständig i att färdigställa och rapportera bokslut. Vi ser helst att du även arbetat med ekonomistyrning och vi förväntar oss att du har god kännedom kring redovisningsprinciper, ekonomiska lagar och rutiner.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska. Du har mycket god datorvana, har arbetat i Office, affärs- och ekonomisystem och är väl förtrogen med Excel.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är strukturerad, resultatorienterad och flexibel. I ditt arbetssätt är du noggrann, van att arbeta under press och har lätt för att samarbeta. Du har analytisk förmåga, ett intresse och driv i att ifrågasätta och förbättra.

Information och kontakt
Tjänsten är en hyrrekrytering via Wikan Personal med placering hos vår kund i Kristianstad. Tjänsten inleds med en visstidsanställning under sex månader och goda möjligheter finns att tjänsten övergår i en tillsvidareanställning hos kunden.

Tillsättning sker snarast möjligt efter överenskommelse. Du söker tjänsten via Wikans hemsida, www.wikan.se. Sista ansökningsdag är den 9 augusti.

För mer information eller frågor, kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044 - 590 65 12.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2021
  • Ansök senast: 9 augusti 2021

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024