Redovisningsansvarig

Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Ekonomi- och inköpskontoret, som består av 18 medarbetare, är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Kontorets uppdrag är att arbeta med budget, uppföljning, upphandlingsfrågor, ekonomistyrning och redovisning och att ge stöd och rådgivning i dessa frågor till kommunens förvaltningar och kommunägda bolag.


Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen



ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningsansvarig erbjuder vi en utvecklande och stimulerande roll med stort eget ansvar. Du arbetar både strategiskt och operativt med frågor inom ekonomiområdet och jobbar aktivt med delårs- och årsbokslut samt upprättar rapporter och årsredovisningar. Du jobbar med planering av styrning- och ledningsprocessen tillsammans med kommunledningskontoret och är bekväm med att vara föredragande i kommunens forum för ekonomi.
Du är med och driver frågor inom området och du ingår i ett team som företräder kommunen på ett övergripande plan. Du har en aktiv roll i ekonomi- och inköpskontorets arbete med att utveckla och effektivisera våra processer för att stödja våra verksamheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning och har arbetslivserfarenhet inom redovisning. Det är meriterande om du har arbetat med kommunal redovisning.

Egenskaper vi ser som viktiga
- Mycket god samarbetsförmåga
- Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
- Tänker strategiskt och utvecklingsinriktat
- Är lugn och kontrollerad i stressade situationer samt uthållig.

Kommunikation är ett av våra ledord. Vi lägger stor vikt vid att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska både i enskilda möten, små och stora grupper. Samt att du på ett enkelt sätt kan beskriva ekonomiska sammanhang.


ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Kerstin Ryding
026-24 13 99
Ekonomisekreterare Kristina Rundal
026-24 16 48
Civilekonomerna Jenny Holm
026-24 11 77
VISION Tanja Elfström
026-24 11 00
JUSEK Pia Öström
026-241243

Sammanfattning

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Redovisningsekonom rekryteras till Sunne

Redovisningsekonom rekryteras till Sunne

10 maj 2024

Redovisningsekonom- Motala

Redovisningsekonom- Motala

3 maj 2024

16 april 2024