Redovisningsansvarig på 75–100% till långsiktig tjänst

Redovisningsansvarig på 75–100% till långsiktig tjänst

Arbetsbeskrivning

Som Redovisningsansvarig blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för hela redovisningen, löpande bokföring, skatt, periodiseringar, avskrivningar, moms, månads-, och årsbokslut samt årsredovisning. I tjänsten ingår även att sköta löneutbetalningar till cirka 10 tjänstemän och 15 kollektivanställda. Kund- och leverantörsreskontra ligger inte på den här rollen i dagsläget men detta kan komma att förändras.

På sikt kan rollen komma att innehålla visst budget- och prognosarbete. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Hos vår kund blir du en del av en trevlig organisation i ett familjeägt bolag. Arbetet sker i affärssystemet Monitor, Kontek lön och Excel.

Vem söker vi?
Den här tjänsten passar för dig som är attraheras av att ta fullt ansvar för redovisningen i ett trevligt bolag. Du som söker har flera års relevant yrkeserfarenhet, gärna från en liknande roll och har även en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office med tyngdpunkt på Excel och det är meriterande om du tidigare har arbetat med löner. För att passa för tjänsten behöver du ha erfarenhet från att göra bokslut samt årsredovisningar på egen hand och ha en bredd i din kompetens.

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Monitor eller Kontek lön är det ett plus. Som person trivs du att arbeta operativt med tyngdpunkt på redovisningsfrågor. Du är nyfiken och analytisk, lär dig snabbt och tar stort eget ansvar. Vi tror att rätt person har ett stort eget driv, är självgående och trivs i ett litet familjärt bolag där alla hjälps åt. Vidare är det viktigt att du är noggrann i dina uppgifter, att du är prestigelös och har ett serviceinriktat och lyhört sätt.

Du som söker behöver behärska svenska flytande i tal och skrift. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag för dig som vill arbeta 75-100%. Start är tänkt 1 december och uppdraget förväntas pågå i cirka 6 månader, för rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning hos vår kund efter uppdragets slut. Vår kund finns i trevliga lokaler i Sisjöns industriområde.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 17 november 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024