Redovisningsansvarig sökes till spännande bolag!

Redovisningsansvarig sökes till spännande bolag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad och framåtsträvande redovisningsansvarig som inte bara har en passion för siffror utan också en önskan att växa in i en ledande roll på sikt. Här får du chansen att inte bara hantera komplexa redovisningsuppgifter utan också att vara en del av ett team som värderar personlig utveckling och tillväxt. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har det som krävs för att bli en framstående ledare, då är det här jobbet för dig - Urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

Som redovisningsekonom hos vår kund får du en central roll där du ansvarar för systemadministration och kundkontakter. Med stöd av ett dedikerat ekonomiteam och en öppen dörr till chefsrollen på sikt, erbjuder vi en möjlighet till långsiktig utveckling och karriärväxt. Med 15 personer i företaget, varav två i ekonomiteamet, finns en tydlig möjlighet att växa in i en ledande roll på sikt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar komplex redovisning, avstämningar och fakturering. Utöver detta förväntas du genomföra djupgående analyser för verksamhetsförståelse och framställa relevanta rapporter som stödjer våra strategiska beslut. Med en portfölj av både stora och små kunder inom elektronik- och batteribranschen är du ansiktet utåt för vår organisation. Du kommer att ha nära kontakt med vår marknadsavdelning för att administrera kundavtal och säkerställa en smidig kundupplevelse.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där varje dag är fylld med utmaningar och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Om du trivs med att arbeta i en miljö där ingen dag är den andra lik och där du kan göra verklig skillnad, då är detta tjänsten för dig. Kom och gör skillnad med oss!


* Arbetsvecka: 37,5h
* Start: september


Du erbjuds


* Utvecklingsmöjligheter där du själv får möjligheten att forma rollen utefter dina kunskaper
* En långsiktig anställning
* En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta brett och ansvara för redovisningen
* Genomföra verksamhetsanalyser och ta fram rapporter
* Ansvara för löpande processer, inklusive kontroll av nyckeltal och kreditupplysningar på leverantörssidan
* Avstämningar & komplex fakturering
* Ansvara för systemadministration och kundkontakter


VI SÖKER DIG SOM
- Är utbildad civilekonom
- Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på ett litet eller mellanstort företag
- Har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift
- Har ett analytiskt tänk, är nyfiken och lösningsorienterad
- Kunskap och intresse om systemadministration och vidareutveckling av befintligt system
- Kunskap i redovisningssystemet Visma Control

Det är meriterande om du har
- Kunskap i Super Office och Hogia Lön

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker en driven, ansvarstagande teamspelare med stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande. Du är utåtriktad, serviceminded och har förmågan att ställa krav när det behövs. Erfarenhet eller intresse av miljöfrågor är meriterande. Med "skinn på näsan" tar du dig an utmaningar med beslutsamhet och uthållighet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
På vår organisation är vårt uppdrag att förenkla producentansvaret och främja miljöansvar genom att tillhandahålla ett rikstäckande insamlingssystem för elektronikåtervinning. Sedan starten år 2001 har vi etablerat ett nära samarbete med Sveriges alla 290 kommuner. Tillsammans med producenter, kommuner, transportörer och återvinnare arbetar vi hand i hand för att göra det enkelt för alla att bidra till en hållbar framtid.

Vi är stolta över våra certifieringar enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015 och drivs av en samlad vision att leverera högkvalitativa och ekonomiskt ansvarsfulla lösningar. Vår organisation är liten men effektiv, och vår ambition är att värna principen om ständig förbättring i allt vi gör, vilket reflekteras i vårt arbete och våra relationer internt likväl som i våra leveranser och det värde vi skapar för våra intressenter.

Våra ledord, SMART, TRYGGT och HÅLLBART, genomsyrar vår kultur och hur vi behandlar varandra internt likväl som våra partners. Vi strävar konstant efter att skapa värde för våra kunder och ägare, och hos oss arbetar ett team av specialister som stöttar varandra i alla lägen – en sann reflektion av vår byline: "Tillsammans för kretsloppet".
Vi värdesätter även extern expertis och samarbetar ofta med konsulter för att stärka vår kompetens.
Vår byline "Tillsammans för kretsloppet" speglar vårt engagemang för hållbarhet, inte bara för miljön utan även för människorna i vårt företag.

Vi erbjuder flexibla arbetsmöjligheter och har en positiv inställning till hybridarbete, men vi värnar även om att ses fysiskt för att tillsammans bygga en familjär och tillitsfull kultur.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2024
  • Ansök senast: 17 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb