Redovisningsansvarig till Klintberg & Way!

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

KW Parts (Klintberg & Way AB) är Europas största grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Vi är General Motors auktoriserade partner med ansvar för distribution av reservdelar och tillbehör samt servicemarknadstjänster i Europa. Vi verkar på den europeiska marknaden i 37 olika länder. För mer information om oss besök www.kwparts.com.

Arbetsbeskrivning / Work Description

INHOUSE söker nu en Redovisningsansvarig för inhyrning till Klintberg & Way.

Som Redovisningsansvarig på Klintberg & Way kommer du att få vara med på en spännande resa. Du kommer att ansvara för redovisningen i två av bolagen. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team bestående av 4 personer där du delvis kommer att vara ett arbetsledande stöd.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
- Löpande redovisning
- Månads- och årsbokslut
- Bankavstämningar
- Momsrapportering
- Kontoavstämningar
- Betalningar
- Systemansvar för huvudbok

Din profil / Your profile

Vi ser att du som söker har en akademisk examen inom ekonomi samt minst tre års erfarenhet av brett redovisningsarbete där du arbetat med helheten samt har vana av att göra självständiga månadsbokslut. Du behöver också ha redovisningsvana från transaktionsintensiva bolag. Du är en mycket god användare av Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av Navision. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du flexibel, driven och prestigelös. Du ska ha ett sinne för detaljer och är mycket noggrann och organiserad som person. Du har en stor egen drivkraft och initiativförmåga. Du har en social förmåga och tycker om att arbeta självständigt likaväl som i ett team.


Övrigt / Other

Tjänsten är en inhyrning med start omgående på 4 månader med stor möjlighet till förlängning eller rekrytering. Placering i Sätra, med planerad flytt till Kista i november. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Elin Siggelin på elin.siggelin@inhouse.se.

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 maj 2015

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Erfaren redovisningskonsult med nära till skratt

Erfaren redovisningskonsult med nära till skratt

26 april 2024

Redovisningsansvarig

Redovisningsansvarig

8 maj 2024