Redovisningsansvarig till Odenplan i Stockholm

Redovisningsansvarig till Odenplan i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en analytisk och noggrann redovisningsansvarig till ett konsultföretag i Vasastan i Stockholm. Som redovisningsansvarig ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet med fokus på projektuppföljning, avstämningar, bokslut och rapportering.



Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsansvarig arbetar du med hela det löpande redovisningsflödet. I arbetsuppgifterna ingår till exempel ansvar för projektredovisning, projektlönsamhet, avstämningar, bokslutsarbete, periodisering, moms- och skatteredovisning samt rapportering och analyser. Du ansvarar också för att sammanställa och presentera ekonomisk information på ledningsgrupps- och styrelsemöten. I rollen som redovisningsansvarig rapporterar du till CFO och på företaget arbetar även en ekonomiassistent. Företaget arbetar i Visma PX och Visma Control .



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har cirka 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är väl bekant med projektredovisning i ett konsultföretag. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig.



- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker efter en självgående och driftig person som också är noggrann och pålitlig. Du är prestigelös, gillar att vara spindeln i nätat och att ha många bollar i luften samtidigt. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du är serviceinriktad, en lagspelare och har god social kompetens.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Odenplan, Stockholm
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till vår kund




Andara Economy ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2021
  • Ansök senast: 12 mars 2021

Liknande jobb


23 april 2024