Redovisningsansvarig till vår kund i Stockholm

Redovisningsansvarig till vår kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du en erfaren redovisningsekonom som trivs i en dynamisk och internationell miljö? Vill du arbeta i en roll där du får både ansvar och möjlighet att utveckla processer? Vi söker nu för vår kunds räkning en Redovisningsansvarig till sitt huvudkontor i centrala Stockholm!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som Redovisningsansvarig kommer du att ansvara för redovisningen i Sverige, Danmark och Norge, samt samordna med ekonomer i övriga koncernen. Du arbetsleder 1,5 ekonomiassistenter och rapporterar till CFO. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Löpande redovisning, betalningar och kontoavstämningar
• Månads- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt K3
• Moms- och inkomstdeklarationer i Sverige, Danmark och Norge
• Arbetsledning av ekonomiassistenter
• Utveckling och effektivisering av redovisningsrutiner
• Cash management tillsammans med CFO
• Kontakt med ekonomikollegor i UK och Finland

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

• Relevant ekonomiutbildning och flera års erfarenhet av redovisning
• Erfarenhet av operativ arbetsledning eller en stark fallenhet för ledarskap
• Goda kunskaper i medelstora ERP-system (Business Central är meriterande)
• Skicklighet i Excel och intresse av att effektivisera processer
• En analytisk, strukturerad och proaktiv inställning

Övrigt

Start: Omgående

Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Centrala Stockholm

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Det är ett långsiktigt uppdrag med möjlighet till överrekrytering. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på sofia.karlberg@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2025
  • Ansök senast: 4 mars 2025

Liknande jobb


20 augusti 2010

24 augusti 2010

Redovisningsekonom

23 augusti 2010

Redovisningsekonom

20 augusti 2010