Redovisningsassistent

Arbetsbeskrivning

Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalite i södra Kalmar län. Kommunen, med cirka 7 100 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor utvecklingspotential inom besöksnäring, vindkraft och andra nya områden. ARBETSUPPGIFTER Vår medarbetare slutar i kommunen till sommaren 2009 efter 45-års tjänstgöring i kommunen. Vi söker nu ersättaren till ekonomiavdelningen med förväntningar att som hittills ha kontroll, ordning och reda samt leverera korrekta siffror. Som redovisningsassistent erbjuder vi dig ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med engagerade kollegor. Dina uppgifter handläggs självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med medarbetare från berörda verksamheter. Uppgifterna omfattar huvudsakligen kassa-hantering, koncernkonto, låneadministration, finansstatistik, fakturahantering och avstämningar. KVALIFIKATIONER En ekonomiutbildning på gymnasienivå kombinerad med minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete kan utgöra en bra bakgrund för tjänsten. Särskilt meriterande är erfarenhet från central ekonomifunktion samt eftergymnasiala studier inom ekonomiområdet. Du är noggrann, har hög kvalitet på det du levererar och du levererar i rätt tid samt är van att arbeta självständigt. Arbetet innebär kontakter såväl inom som utanför kommunen. Du måste därför ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd.

Sammanfattning

Liknande jobb

Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010