Redovisningsassistent

Arbetsbeskrivning

LloydsApotek har idag ett 80-tal apotek i Sverige och räknar med att växa de närmsta åren. LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 14 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor
LloydsApoteks mål är att bli en av de ledande apotekskedjorna i Sverige som ska leverera den bästa servicen och de mest innovativa och inspirerande apotekstjänsterna. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk


Vi söker en driven och kvalitetsmedveten redovisningsassistent som vill utvecklas tillsammans med oss i en internationell miljö. Tjänsten är ett vikariat under perioden september 2015 till och med november 2016.

Som Redovisningsassistent är ditt främsta uppdrag att ha det övergripande ansvaret för leverantörsreskontran och födela och kontrollera fakturor i scanningsystemet Ibistic. Du hanterar påminnelser och andra ärenden som har med leverantörsfakturor att göra och håller kontakt med leverantörer i syfte att utveckla kvalitén på scanningen. Du har även ansvaret för administrationen av användarna i systemet och för att uppdatera attestordningen. Övriga uppgifter som ingår är bland annat bokslutsuppgifter och avstämningar.

Ett starkt kundfokus är en självklarhet för dig som söker, likaså din vilja och ambition att alltid göra ditt bästa.

Vi vill att du som söker:
- Har gymnaiseutbildning
- Har minst ett års erfarenhet av redovisningsarbete
- Gillar att arbeta med siffror och att arbeta strukturerat
- Är en social person som tycker om att ha mycket kontakter
- Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du arbetat i Agresso som ekonomisystem.

Du som söker tycker om att arbeta i en miljö med stor förändringstakt och trivs på en informell arbetsplats med högt i tak och där människor har nära till skratt. Vi uppmuntrar till egna initiativ och förmåga att tänka utanför boxen.

Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2015-08-10. För denna rekrytering har vi valt media och undanbeder oss därför säljare.

Utbildningsinriktning:
- Ekonomi

Utbildningsnivå:
- Gymnasium

Kontaktpersoner på detta företaget

Apotekschef Solin Chami
(+46) 738-255 714
Apotekschef Martina Nilsson
076-7983165
Apotekschef Magnus Fagerholm
(+46) 70-271 51 68
Regionchef Mattias Jacobsson
(+46) 70-940 04 63
Apotekschef Erik Hartgerink
(+46) 767983176
Regionchef Daniel Rahmstrid
(+46) 73-8255732
Apotekschef Lars Stenseke
(+46) 0510-306300
Apotekschef Susanne Malmberg
(+46) 072-246 51 14
Apotekschef Mehija Dzihic
(+46) 076-798 31 75
Apotekschef Christina Ljungberg Persson
(+46) 346888190

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LloydsApotek Kalmar
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Visstid > 6 månader.
  • Publicerat: 26 juni 2015

Besöksadress

Verkstadsgatan 6d
None

Postadress

Verkstadsgatan 6d
Kalmar, 39239

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024