Redovisningsassistent

Arbetsbeskrivning

Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 220 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.

Länsstyrelsen består av åtta enheter och ett ledningskansli. En av enheterna är Eldrimner - nationellt resurscentrum för mathantverk. Eldrimner verkar för att utveckla landsbygden genom att stödja och lyfta fram mathantverk. Verksamheten består framförallt av kunskapsförmedling inom mathantverksmässig livsmedelsförädling i form av utbildningar, rådgivning, studieresor och inspirationsträffar. Eldrimner arrangerar SM i Mathantverk och idé- och kunskapsforumet Saerimner och bedriver också arbete gentemot myndigheter för att kunna påverka lagstiftningen och tolkning av den för att underlätta för mathantverkare. Utvecklingsarbete sker bland annat genom framtagande av branschriktlinjer, handböcker, mobilapplikationen Mathantverk, certifiering av mathantverk och produktutveckling. Eldrimner har sitt säte i Ås utanför Östersund. Läs gärna mer på www.eldrimner.com.

Arbetsuppgifter
Huvudfokus i dina arbetsuppgifter ligger på rekvisitionsarbete där du tar fram och sammanställer underlag, hanterar ombokningar och reder ut oklarheter. Du kommer att arbeta med extern ekonomisk redovisning av verksamhetens projekt och löpande ekonomifrågor med stöd av vår samordnare för projekt och administration. Du är också delaktig i utveckling och effektivisering av rekvisitionsarbetet samt uppdaterar administrativa manualer och rutiner.

I arbetet ingår att ge stöd till medarbetare inom det ekonomiadministrativa området och att sköta intern och extern fakturering. Du hjälper även till med frågor som rör avtal och upphandling. 

Vår ärendehantering sker i systemet Platina och du kommer att avlasta våra medarbetare i det arbetet. I övrigt är du tillsammans med alla våra medarbetare delaktig i utvecklig av verksamheten och de aktiviter som genomförs vid Eldrimner.

Kvalifikationer
Du är en kvalificerad administratör med gott siffersinne som gillar ordning och reda.

Vi vill att du har ekonomiutbildning på högskolenivå eller annan motsvarande utbildning och arbetslivserfarenhet inom redovisning och ekonomihantering. För arbetsuppgifterna behövs en mycket god förståelse för projektredovisning varför erfarenhet av redovisning, företrädesvis EU-projekt, är önskvärt. Du behöver snabbt kunna komma in i redovisningsarbetet då rekvisitioner sker löpande.

Du är van vid administrativa arbetsuppgifter och har ett serviceinriktat arbetssätt då arbetet innebär många kontakter såväl internt inom Länsstyrelsen som externt med finansiärer. Det är viktigt att du har goda datakunskaper, främst i Excel. Erfarenhet av att arbeta i systemen Agresso, Milestone och Visma eller liknande system är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är noggrann, har ett problemlösande förhållningssätt och kan ta eget ansvar.

Vi ser det som en fördel om du har ett intresse för mathantverk och hållbarhetsfrågor.

Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat. Tillträde i slutet av november 2016 till och med augusti 2017, heltid, från och med september till och med december 2017, deltid 50 % med möjlighet till utökad tid.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 18 oktober 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Referensnummer: 112-6441-2016.


Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Som regeringens förlängda arm på regional nivå har Länsstyrelsen som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick  Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina  Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon  Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga  företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina  Hedin ,
010-225 32 64
Tobias  Karlsson ,
010-225 34 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jämtlands län Östersund
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lön. Månadslön.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 september 2016

Besöksadress

Länsstyrelsen Jämtlands län
None

Postadress

Residensgränd 7
Östersund, 83186

Liknande jobb


10 maj 2024

snabb hjälp

snabb hjälp

3 maj 2024