Redovisningsassistent för omgående behov!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Wrknest söker nu för kunds räkning en redovisningsassistent inom Leverantörsfaktura till vår kund i Västerås. Uppdraget är på 100% med placering i Västerås med omgående start fram till årsskiftet, men med goda chanser till förlängning för rätt person. Arbetet är förlagt på kontor 3 dagar, med möjlighet att jobba hemma 2 dagar i veckan.

I rollen innefattas att ta emot inkommande leverantörsfakturor, säkerställa att de betalas i tid samt se till att intäkter och kostnader samt moms redovisas korrekt. Arbetet är omväxlande och kräver en person som är noggrann och som hanterar sina uppgifter med hög kvalitet. Detta är en bra roll för dig som nyligen tagit examen inom ekonomi eller har jobbat med liknande arbete tidigare.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest och jobbar hos vår kund. Mer information om kunden ges om man går vidare i processen.



Dina framtida arbetsuppgifter

- Fakturamatchning
- Hantera leverantörsfakturor
- Redovisa intäkter, kostnader samt moms


Vi söker dig som har

- Högskoleutbildning inom ekonomi alt liknande erfarenhet

- Flytande i tal och skrift i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande

- Om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, självgående och lösningsfokuserad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och nyfiken i din vilja att lära dig mer.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Västerås

Omfattning: 100% fram till årsskiftet med goda chanser till förlängning

Anställningsform: Konsult

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 januari 2023

Liknande jobb


snabb hjälp

snabb hjälp

31 maj 2024

Kiwa söker en Redovisningsassistent

Kiwa söker en Redovisningsassistent

14 maj 2024

10 maj 2024