Redovisningsassistent inom kund- och leverantörsreskontra

Redovisningsassistent inom kund- och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Nu är ett företag som arbetar med psykologiska tester i behov av en redovisningsassistent som kan arbeta hos de på 50% vid sidan av studierna. Har du erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och vill du komma till ett företag där du får arbeta med utvecklande arbetsuppgifter? Då kan det här vara en tjänst för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag, för vi jobbar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Det här företaget är marknadsledande inom psykologiska & språkliga test och är nu i behov av stöttning av en redovisningsassistent som kan komma in vid sidan av studierna på 50%. I den här rollen kommer du sitta i fina ljusa lokaler med utsikt över Mälaren. Du kommer tillhöra ett team som består av 3 personer. Introduktionen till den här tjänsten kommer du få av dina kollegor. Då kommer du att få insikt till arbetsuppgifterna och systemet som du arbetar i. I kontorslandskapet finns det även en möjlighet att arbeta en tystzone om du behöver fokusera på dina arbetsuppgifter.

Du erbjuds

• Möjligheten att samla på dig värdefull arbetslivserfarenhet vid sidan om studierna på ett internationellt företag som är marknadsledande inom deras bransch

• En dedikerad konsultchef som agerar som karriärpartner

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
• Arbeta med kund- och leverantörsreskontra

• Assistera i löpande bokföringen och bokslut

• Andra administrativa arbetsuppgifter utefter behov

VI SÖKER DIG SOM
• Du ska studera på en eftergymnasial nivå inom ekonomi på minst 50%, med minst 1,5 år kvar på studietiden

• Har minst 2 årserfarenhet av kund- och leverantörsreskontra, bokföring och redovisning

• Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet

Som person är du:

• Noggrann

• Strukturerad

• Självgående

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: 50% -70%, långsiktigt
* Placering: Alvik strand
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 3 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024