Redovisningsassistent till försäkringsbolag i city

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Till vår kund söker vi en redovisningsassistent för ett konsultuppdrag under ca nio månader, med möjlighet till förlängning. Vår kund är ett attraktivt bolag inom finans/försäkring, med trevliga lokaler i Stockholm city.

Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll som kan komma att utvecklas med tiden. Rätt person för tjänsten har ett intresse för och vill gärna utvecklas inom bokföring och till viss del fondadministration.

Arbetsuppgifterna kommer vara mycket varierande. Du kommer exempelvis arbeta med enklare bokföringsuppgifter och leverantörsreskontra. Andra arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av premiehantering, såsom att hämta bankgirofiler för inläsning till försäkringssystem, hantera manuella premier via bankgiro och plusgiro, samt göra kontroller och utredningar av fel. En del fondadministration kommer även förekomma, exempelvis kontrollera den dagliga fondhandeln och bekräfta fondordrar samt andelsavstämningar. Då du till stor del kommer hjälpa och avlasta kollegorna på avdelningen, är det viktigt att du är ödmjuk och prestigelös.

Din profil

Vi tror att rätt person för uppdraget är relativt nyexaminerad och har en civilekonomexamen alternativt en KY-utbildning med finans- eller redovisningsinriktning. Vi söker dig som har skaffat dig något års erfarenhet av brett ekonomiarbete, helst inom bank, försäkrings- eller finansbranschen. Du bör kunna grundläggande bokföring. Har du erfarenhet av bankavstämningar eller finansiella instrument är det en fördel. Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem är meriterande, särskilt Axapta.

Stor vikt läggs vid din personlighet och inställning. Vi söker dig som är positiv, prestigelös och flexibel, samtidigt som du är en mogen och självgående resultatorienterad lagspelare. Vidare är du noggrann och har ett öga för siffror och struktur. Vi tror att begreppet ”analytisk doer” stämmer bra in på dig, då du har siffersinne och är bra på att få saker gjorda. Det är en fördel om du har intresse för finans och pensioner.

För att klara av jobbet har du bra datavana och goda kunskaper i Officepaketets samtliga program, särskilt Excel. Det är även viktigt att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Du kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och kommer starta i juni och pågå under ett drygt halvår med möjlighet till förlängning.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Ansök här” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelie Eriksson

Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja

Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 27 maj 2015

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 10425

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024