Redovisningsassistent till global aktör inom skönhetsindustrin

Arbetsbeskrivning

Om bolaget:

Barona söker just nu en erfaren och strukturerarad redovisningsassistent för vår kunds räkning. Vår kund är en global aktör inom skönhetsindustrin, med över 77 attraktiva skönhetsmärken är de verksamma i över 130 länder. Kunden sitter i ljusa och fräscha lokaler i Värtahamnen.

Du blir anställd av Barona och kommer att arbeta på uppdrag hos kund i sex månader med chans till förlängning.

Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsassisten ingår det att se till att den löpande redovisningen och rapporteringen sköts. Du kommer också att bistå med hjälp vid arbetet med leverantörskontra från bolagets alla fyra nordiska marknader, Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vidare består arbetet bland annat av att hantera transaktionsredovisningsarbete, löner samt variansanalyser. Du kommer att rapportera till verksamhetens nordiska redovisningsansvariga.

Ansvarsområden

- Ha uppsikt över och utvärdera den löpande redovisningen och rapporteringen inom de berörda områdena, inklusive månads- och bokslutsprocesser, löner, variansanalys, etc.
- Stödja redovisningsekonomerna i bokföringskontroller
- Definiera redovisningsprinciper och rutiner och genomdriva lämpliga åtgärder om det behövs
- Stödja redovisningsekonomer vid årliga revisioner
- Hantera skattefiler och ansvara för att dokumentation för revision finns
- Förbättra system och processer och föreslå korrigerande åtgärder om det behövs
- Den sökande förväntas stödja systemintegrationen av bokföringstjänster från bolagets nuvarande till en integrerad redovisningslösning i nytt system
- Arbeta proaktivt genom att medverka på utbildningar och följa med i branschnyheter samt att upprätthålla ett aktivt nätverk



Kvalifikationer

- Relevant utbildning inom redovisning
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet som redovisningsassistent eller arbetat på redovisningsbyrå i minst 2 år
- Erfarenhet av att hantera och övervaka arbetet av tredjepartsleverantörer
- Avancerade datorkunskaper på MS Office, bokföringsprogram (SAP) och databaser
- Förmåga att hantera stora datamängder
- Dokumenterad kunskap om redovisningsprinciper, metoder, standarder, lagar och förordningar

Dina personliga egenskaper: Som person är du noggrann och har ett professionellt agerande. Du är även ansvarstagande och räds inte för stora möjligheter. Du är driven och självgående i ditt arbete samtidigt som du är uthållig och engagerad samtidigt som du arbetar strukturerat. God samarbetsförmåga och hög integritet är givna egenskaper hos dig som söker.

VI ERBJUDER DIG

- att bli en del av ett modernt, nytänkande och spännande företag
- engagerade och drivna kollegor i en internationell miljö
- en spännande roll med varierande arbetsuppgifter

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

För mer information, vänligen kontakta

Jeanette Britan | jeanette.britan@barona.se

Välkommen med din ansökan!

Barona är ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Polen, Spanien, Ryssland och Estland. I Sverige finns vi i Stockholm och Göteborg. Vi har över 15 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterade och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Klient; Samarbetspartner; Internationell;

Sammanfattning

Postadress

Bryggargatan 10
STOCKHOLM, 11121

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024