Redovisningsassistent till Nordic Finance

Arbetsbeskrivning

Om kunden:
Nu söker Hero en Redovisningsassistent till Nordic Finance, en modern finanspartner som hjälper sina kunder hela vägen till en ny investering, från idé till finansierat objekt. Nordic Finance erbjuder ett brett utbud av finansieringsformer består i dag av tre affärsområden: Office Solutions, Industrial Solutions och Construction Solution. För dig som vill arbeta självständigt i en bred roll är detta en roll för dig.


Om jobbet:
Som redovisningsassistent på Nordic Finance ansvarar du för hela flödet. Du får möjlighet att varva de löpande uppgifterna med att agera stöd till organisationen och vara behjälplig i ekonomirelaterade frågor. Du samarbetar tätt med bolagets ledning och med backofficeavdelningen. Rollen är ett föräldravikariat som sträcker sig till hösten 2016, det finns goda möjligheter till förlängning efter denna period.

Du kommer bland annat att hantera:

- Löpande bokföring och månads- och årsbokslut

- Kund- och leverantörsreskontra

- Periodisering

- Balans- och resultaträkning

- Avstämningar



Möjligheter:
Nordic Finance är ett familjärt företag i utvecklingsfas och som redovisningsassistent kommer du att få arbeta nära organisationen. Vill du utvecklas inom redovisning och är redo att ta ett helhetsansvar i en expansiv organisation är detta är tjänst du ska söka!



Krav:
Då du under denna period sitter som ensam ansvarig för ekonomiavdelningen är det viktigt att du har en bred ekonomisk förståelse och relevant ekonomiutbildning. Vi tror att du har minst 1-2 års erfarenhet av löpande ekonomiarbete och redovisning.

Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och självgående. Du känner dig trygg med denna typ av uppgifter men vill utvecklas inom området genom att ta mer ansvar. Då arbetsbelastningen kan variera är det viktigt att du är initiativrik och att du prioriterar dina arbetsuppgifter och din tid väl. Du är även flexibel och kan hjälpa till där det behövs, både med de komplicerade och lite enklare uppgifterna.

Du är van att arbeta i officepaketet och har erfarenhet av något ekonomisystem. Har du arbetat i Hogia tidigare så är det meriterande.



Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten är en rekrytering och innebär att du anställs direkt hos Nordic Finance där du täcker upp för en föräldraledighet till och med hösten 2016. Du arbetar heltid, kontorstider, start i slutet av maj/början av juni 2015. Tjänsten erbjuder goda möjligheter till en fortsättning efter föräldravikariatet.




Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på ”ansök” nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid maj 2015 till hösten 2016
  • Publicerat: 27 mars 2015

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


24 augusti 2010

Redovisningsekonom

23 mars 2010

Erfaren redovisningsekonom

11 mars 2010