Redovisningsassistent till Solarplexius!

Redovisningsassistent till Solarplexius!

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på att se siffror på rätt sätt och trivs du av att arbeta självständigt inom ekonomifunktionens ramar? Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsassistent till deras ekonomifunktion. Är du redo för nästa utmaning på ett etablerat företag som ständigt expanderar? Ansök redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Solarplexius verksamhet finns i flera länder och är idag en av de ledande leverantörerna av färdigskuren toning och solskydd för bilar. De levererar deras produkter över hela Europa och har idag mer än 500 000 glada och nöjda kunder. Som redovisningsassistent kommer du arbeta tillsammans med en annan kollega där ni självständigt driver verksamhetens ekonomifunktion. På kontoret är det en familjär känsla där alla hjälper och stöttar varandra. Det är därför önskvärt att du trivs med att arbeta i team samt vara kommunikativ med övriga medarbetare i företaget.

#

Uppdraget startar omgående och omfattningen är 50-100%, beroende på vad som funkar bäst för dig.

#

Du erbjuds


* En plats i ett familjärt team
* En långsiktig roll där du får möjlighet att utvecklas och växa inom redovisning


Detta är ett konsultuppdrag som kommer initialt löpa under 6 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning för rätt person om samtliga parter önskar förlänga samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Kundreskontra: bland annat kontroll och bokföring av automatiskt & manuellt skapade fakturajournaler, faktuering av manuella order och inläsning av inbetalningsfiler
- Leverantörreskontra: bland annat ankomstregistrering och kontering av inkommande leverantörsfakturor och registrering av fakturor med slutattest samt överföring betalfil till bank
- Löpande bokföring: Löpande bokföring i huvudbok av övrigt förekommande affärstransaktioner (överföringar, löner, moms- och skatteredovisningar etc.). lageravstämning bokföring utifrån erhållna inventeringsunderlag och sammanställning, och bokföring av inköp med företagskort.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller jämförbar arbetslivserfarenhet som redovisningsassistent
- Är obehindrad i svenska och engelska i både text och tal
- Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av hantering av digital bokföring från större redovisningssystem, så som Pyramid
* Kännedom om olika betalplattformar, så som Klarna, Paypal, Amazon etc
* Vana vid att hantera betalningstransaktioner utlands, samt olika valutor


#

#

#

Som person är du


* Ansvarstagande
* Strukturerad
* Noggrann


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: 50-100%
* Placering: Jägarvallen, Linköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024