Redovisningsassistenter till konsultuppdrag i Solna

Arbetsbeskrivning

Presentation

Är du redovisningsassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra och/eller kundreskontra? Trivs du i en dynamisk och tempofylld miljö? Då kan vi ha uppdraget för dig!

Vi söker just nu två redovisningsassistenter till konsultuppdrag hos vår kund i Arenastaden i Solna. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen, i ett bolag som vuxit kraftigt de senaste åren .

Uppdraget är initialt på 3-6 månader, men kan komma att förlängas.

Vi intervjuar löpande så varmt välkommen redan nu med din ansökan!


Arbetsuppgifter

Vi söker två personer där uppgifterna i rollen främst kommer bestå av leverantörsreskontra eller kundreskontra.

I rollen med fokus på leverantörsreskontra kommer du att arbeta med hela flödet inom leverantörsreskontra; från inskanning av fakturor till kontering, betalning och avstämningar.
I rollen med fokus på kundreskontra kommer du att arbeta med exempelvis fakturering, registrering av betalningar, utläggshantering och avstämningar.
Då bägge rollerna är på ekonomiavdelningen kan dock även andra typer av arbetsuppgifter förekomma.


Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent/redovisningsassistent och som har erfarenhet av att arbeta med hela flödet inom leverantörsreskontra och/eller kundreskontra. Du är van att skapa goda relationer med såväl kunder som leverantörer.

Vi ser även att du goda kunskaper i engelska, samt att du har en viss vana av att arbeta i Excel. Har du tidigare arbetat i affärssystemet Pyramid så är det ett plus, dock inget krav.

Som person är du flexibel, noggrann och van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och har en naturlig känsla för att vilja ge hög service. Du kan lätt ta dig an nya uppgifter, men trivs även mycket bra med rutinarbete. Eftersom bolaget växer och ständigt utvecklas, så har du lätt för att se möjligheterna med förbättringar i redan satta rutiner och arbetsprocesser.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 16 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


24 april 2024

Comibri söker Redovisningsassistent

Comibri söker Redovisningsassistent

20 april 2024