Redovisningschef till vår kund på Malta

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är en digital redovisningsbyrå som befinner sig i en stark tillväxtfas och som enbart arbetar mot den svenska marknaden.

Deras vision är:

- Slipp alla papper
- Slipp alla långa fysiska möten med redovisningsekonomer
- Kunder ska fokusera på sin kärnverksamhet så löser vi resten


Företagets redovisningskonsulter har såväl bred kunskap som lång erfarenhet och är kompetenta till att bära ansvaret för er bokföring.

Vår kund söker nu sin nya redovisningschef till sitt huvudkontor på Malta.

Om dig:

Du är stresstålig och tycker om att jobba målfokuserat. Att jobba organiserat och strategiskt är en självklarhet för dig. Vi ser gärna att du har arbetat minst 5 år med ekonomi gärna på en redovisningsbyrå eller på ett större företag där får du gärna ha varit ekonomiansvarig.

Du ser detta som ett naturligt nästa steg i din karriär. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning och är certifierad. Eventuellt kan du vara aktuell för rollen om du ej är certifierad men att dina erfarenhet överväger genom att du har jobbat tillräckligt länge med liknande uppgifter. För att du ska trivas i rollen som redovisningschef krävs det att du är strukturerad och noggrann. Vidare tror vi också att du har ett stort eget driv samt uppskattar att jobba nära dina kunder.

Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningschef kommer du ha personalansvar för ca 10 st redovisningsekonomer. I rollen kommer du ha ansvar för planeringen av det vardagliga arbetet, planläggning av bokslut samt årsredovisningar. Du kommer även att arbeta med kvalificerad rådgivning i ekonomiska frågor från dina kunder. Allt detta gör du i moderna digitala lösningar. I rollen ska du känna dig bekväm med att hantera moms- och arbetsgivardeklarationer samt andra skatter och förmåner.

I stora drag kommer rollen att innebär att du ansvarar för:

- Personalansvar
- Koordinering av det dagliga arbetet
- Planläggning av bokslut och årsredovisning
- Kvalificerad rådgivning i ekonomiska frågeställningar, t ex budget och kalkylering
- Ansvara för utvecklingen av redovisningsavdelningen då vi är i en stark tillväxtfas och växer snabbt
- Vara delaktig i arbetet gällande affärsutveckling av våra tjänster
- Rapportering till ledning och uppföljning av KPIer


- Vara delaktig i budgetarbete och utveckling av företaget

Skallkrav

- Svenska i tal och skrift liksom engelska för att du ska klara av det vardagliga livet på Malta.
- Jobbat i kundnära roller tidigare
- Minst 5 års erfarenhet från byrå med personalansvar.
- Du är bekväm i Excel och de andra Office programmen.


Meriterande:

- Du har tidigare jobbat i Fortknox

Övrigt:

Vi kommer i denna process att träffa kandidater löpande, och tycker du att ovan låter som något för dig ser vi gärna att vi får din ansökan omgående.

Ansökan eller frågor kring rollen eller processen kan riktas till Philip.akesson@happyboss.se / 0720713116

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Happy Boss
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Liknande jobb


11 maj 2024

9 maj 2024