Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och engagerad redovisningsekonom som trivs med varierande arbetsuppgifter? Vill du vara en del av en omväxlande ekonomiavdelning där samarbete och utveckling står i fokus? Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund i Solna för ett konsultuppdrag på cirka nio månader med start i början av mars.

Ansvarsområden
Som redovisningsekonom kommer du att ingå i en grupp på sju personer som hanterar fakturering, leverantörsreskontra, kundreskontra och redovisning. Rollen är bred och omfattar både löpande arbete, månadsbokslut och årsredovisning.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Hantering av bankinbetalningar, påminnelser, inkasso samt interna och externa ärenden via ärendesystemet Jira.
Avstämningar av bank, kundfordringar, koncernfordringar och reserver för befarade kundförluster i samband med månadsbokslut.
Bokningar av reserver och rapportering i det globala systemet Tagetik.
Avstämningar inom self-bill-affärer och deltagande i revisioner.
Sammanställning av årsredovisning och inkomstdeklarationer för ett av koncernens bolag.

I rollen ingår även att utveckla och förbättra arbetssätt och processer, samt att stötta kollegor vid behov och kunna hantera fler än en roll inom gruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom ekonomi och cirka 3-10 års erfarenhet.
Erfarenhet av redovisning, inklusive arbete med månadsbokslut och årsredovisning.
Mycket goda kunskaper i Excel och intresse för system och processutveckling.
Förmåga att snabbt sätta dig in i affärens upplägg för att förstå och hantera dess delar.
En flexibel och lösningsorienterad inställning samt en god samarbetsförmåga.

Meriterande är erfarenhet av att arbeta i Jira och Tagetik eller liknande system.


Om dig
Du är en person som trivs med varierande arbetsuppgifter och att arbeta i en grupp där samarbete är nyckeln till framgång. Du är analytisk, strukturerad och har ett starkt driv att förbättra och effektivisera processer.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2025
  • Ansök senast: 16 februari 2025

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


23 augusti 2010

Kvalificerad Redovisningskonsult

23 mars 2010

Redovisningskonsult

4 mars 2010

11 mars 2010