Redovisningsekonom & hybrid office manager i Stockholm

Redovisningsekonom & hybrid office manager i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en riksorganisation som fokuserar på att hjälpa och stötta människor runt om i landet? Till kansliet i centrala Stockholm söker vi nu en redovisningsekonom som samtidigt kommer få ta ansvar för andra spännande arbetsuppgifter som bland annat lön. Vi söker nu en person till ett konsultuppdrag 100% med omgående start fram till årsskiftet. Urval kommer ske löpande och uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Uppdraget som redovisningsekonom/office admin är delad. Ca 60% av tjänsten omfattar sedvanliga arbetsuppgifter för en redovisningsekonom; bland annat ansvar för kund- och leverantörsreskontra, bokslut, budget, skatt och moms. Ca 40% av din tid kommer bestå av lönerelaterade och administrativa arbetsuppgifter. Vi arbetar primärt i Fort Knox och Super Office.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter som redovisningsekonom består bland annat av;

• Leverantörs- och kundreskontra (hantera inbetalningar från medlemmar)
• Skanning av leverantörsfakturor
• Fakturering
• Lägga upp nya kund (medlemmar) och leverantörer i systemet
• Avstämning månadsbokslut samt periodiseringar
• Månadsbokslut och årsbokslut (inkl. årsredovisning)
• Övriga förekommande arbetsuppgifter relaterade till ekonomifunktionen

Dina arbetsuppgifter som office admin består bland annat av;

• Lönerelaterade arbetsuppgifter så som ta in kvitton/reseersättning, kontrollera löneunderlag samt skicka filer till bank, Skatteverket och Collectrum
• Granska lönekörning samt arvoden till styrelse
• Hantering av ansökningar av projektmedel och annan finansiering
• Rapportering till olika statliga myndigheter och övriga organisationer
• Dokumentering av rutiner och processer
• Arkivering



Vem är du?
För att lyckas i uppdraget ska du ha;

• minst fyra års arbetslivserfarenhet från liknande roll
• arbetat i redovisning/bokföringssystem
• goda kunskaper av lönekörning
• goda kunskaper i Officepaketet
• minst gymnasieexamen

Det är en merit om du har arbetat med HR relaterade arbetsuppgifter.
Då vi är ett fåtal personer på kansliet är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor men även med styrelsen, samarbetspartners och andra intressenter. Du är flexibel och prestigelös och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Det är även viktigt att du är strukturerad och van att planera ditt arbete noggrant. Vi tror även att det är viktigt att du brinner för att hjälpa andra personer som behöver stöd av olika anledningar.


Om verksamheten
Konsultuppdraget är på 100% med start så snart som möjligt och fram till årsskiftet. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi. Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 3 april 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024