Redovisningsekonom i Karlstad

Redovisningsekonom i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Uppdraget är på heltid och stäcker sig från mars 2023 till och med 31 mars 2024. Tjänsten är säkerhetsklassad varpå en säkerhetsprövning kommer att genomföras, vilket innebär att svenskt medborgarskap och godkänd registerkontroll är ett krav för tjänsten. Arbetet kommer initialt ske främst på distans innan säkerhetsprövningen är genomförd. Efter genomförd och godkänd säkerhetsprövning kommer arbetet främst att ske i myndighetens lokaler i Karlstad. Normal arbetstid är 8-16.25 men myndigheten tillämpar flextid.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med redovisning av myndighetens internationella insatser inom funktionen Projektekonomi. Funktionen ansvarar för ekonomisk redovisning och rapportering av internationella insatser samt myndighetens EU-finansierade projekt, och har i nuläget sex medarbetare. Arbetet innebär ett nära samarbete med projektledarna och ett eget ansvar för en rad projekt, men inom funktionen Projektekonomi stöttar man också varandra och jobbar som ett team.

Du kommer ansvara för löpande redovisning inom projekt, och vara ett konsultativt stöd till projektledarna i ekonomifrågor, såsom budget, uppföljning och övriga projektrelaterade frågor. I arbetet ingår även att genomföra utbildningar inom det ekonomiadministrativa området till insatspersonal. Arbetet innebär även att vara delaktig i, ta fram underlag, och i övrigt stödja de revisorer som granskar våra projekt. Arbetsuppgifterna och rollen innebär snabba omställningar och prioriteringar och arbetet växlar mellan helhetsperspektiv och fokusering på enskilda detaljfrågor. Det förekommer även andra arbetsuppgifter på ekonomienheten som du väntas delta i, såsom årligt revisionsarbete och bokslut. Arbetet ställer även krav på digital mognad då dokumentation, dialog och möten till stor del sker digitalt samt med stöd av olika digitala verktyg och portaler.

Viktiga personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och erfarenhet av teamarbete

- Självständigt och flexibelt arbetssätt

- God kommunikationsförmåga

- Strukturerad, noggrann och organiserad

- God planeringsförmåga och förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt

- Förmåga och förståelse att hålla deadlines då det är mycket viktigt i projektet

- Serviceinriktad och stresstålig

Dina kvalifikationer

- Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdigt

- Minst ett års erfarenhet som redovisningsekonom

- Goda kunskaper inom ekonomisk redovisning

- Erfarenhet av, och lätt att ta till sig ny, kunskap om ekonomi- och verksamhetssystem

- Goda kunskaper i Excel

- God administrativ förmåga

- Analytisk, noggrann, flexibel

- God förmåga att tala, läsa och skriva på svenska och engelska

- Svenskt medborgarskap

Meriterande

- Erfarenhet av projektadministration

- Erfarenhet från offentlig verksamhet (statlig myndighet, region, kommun)

- Erfarenhet av Unit4 ERP

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se / 070 887 96 00.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 5 augusti 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb