Redovisningsekonom med moms och intrastat

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Solna söker vi en redovisningsekonom med kunskaper i moms- och intrastatrapportering. Kunden är ett internationellt läkemedelsföretag med ca 550 anställda över hela världen. Uppdraget ska påbörjas omgående och beräknas pågå under ca sex månader.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.


Arbetsuppgifter:

Du kommer att bli en välkommen förstärkning till en redovisningsavdelning som nyligen uppgraderat sitt system IFS och som arbetar för att ytterligare förbättra de interna processerna från inköp till betalning. Du blir en del av redovisningsgruppen och kommer främst arbeta med moms, periodiska sammanställningar och intrastatrapportering:

- Rapportering av moms för bolagets utländska momsregistreringar i Europa och Kanada
- Intrastatrapportering (Sverige, Tyskland, Danmark)
- Ansvara för periodisk sammanställning
- Utföra balanskontoavstämningar
- Övrigt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning


Din bakgrund:

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av arbete inom redovisning och har god inblick i moms, utländska momsregistreringar, periodisk sammanställning och Intrastat. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i systemen IFS och Baltzar är detta ett plus. Engelska är koncernspråk vilket ställer krav på att du som söker måste känna dig bekväm med engelska som vardagsspråk och det är en förutsättning att du är en van användare av Officepaketet och intresserad av digitala verktyg.

Stor vikt läggs vid personligheten. Vi ser att du har god social förmåga och tycker om att arbeta i en roll med många kontaktytor samtidigt som du också trivs med att arbeta självständigt. Du är strukturerad, noggrann och bra på att avsluta de arbetsuppgifter du påbörjat och vi ser gärna att du tar egna initiativ och är en problemlösare. För att trivas i rollen tror vi också att du har en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter vid stundtals hög arbetsbelastning.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 27 april 2015

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Ekonom till Sandahls i Värnamo

Ekonom till Sandahls i Värnamo

21 maj 2024

Redovisningsekonom i Uppsala

Redovisningsekonom i Uppsala

21 maj 2024