OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss: ADD Business Support är ett ungt och innovativt affärsserviceföretag som erbjuder kvalitativt affärsstöd till små och medelstora företag inom olika branscher.Vi har stor erfarenhet och kompetens inom bland annat ekonomistöd, marknadsföring/kommunikation, factoring, försäljning och affärseffektivisering.Genom att avlasta organisationer med stödtjänster frigörs tid som företagen istället kan lägga på kärnverksamhet och utveckling.Genom en unik arbetsprocess kombinerar vi kvalitet och nytänkande med engagemang och stort hjärta!ADD Business Support är ett dotterbolag i koncernen Agathon Capital AB.Koncernens kunder finns över hela Sverige.Vi befinner oss nu i en tillväxtfas med många nya bolag som blivit kunder.Vill du bli en av oss - en medarbetare i ett expansivt och framgångsrikt företag? Arbetsuppgifter: Du ansvarar för att självständigt sköta flertalet klienters löpande bokföring såsom kundreskontra, leverantörsreskontra, månatliga skattedeklarationer, löneadministration samt bokslut, upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer.Klienterna vi arbetar med är små och medelstora företag från olika branscher, dessa kommer du dagligen att ha mycket kontakt med. Vem söker vi? Du är gymnasieekonom eller utbildad inom ekonomi från högskola eller universitet.Vi ser att du har erfarenhet från brett redovisningsarbete (minst 3-5 år).Önskvärt är erfarenhet som revisor eller som redovisningskonsult från redovisningsbyrå. Vi ställer krav på att du ska kunna arbeta självständigt i vårt affärssystem Visma SPCS.Vi värdesätter egenskaper som hög servicenivå och integritet och att du trivs bäst när du får arbeta självständigt och ta egna initiativ.Att du ska ha ett stort intresse för bokföring och redovisning ser vi som självklart.Du är stresstålig och van att arbeta med många arbetsuppgifter parallellt, en förutsättning för att kunna hantera arbetet som redovisningsekonom hos oss!Vi sätter kunden i centrum vilket förutsätter att du brinner för service och kundvård.Som person är du dessutom noggrann, strukturerad och engagerad.Att du är social och duktig på att samarbeta ser vi som en självklarhet. Utvecklingsmöjligheter: Vår ambition är att du ska utvecklas till en fullfjädrad och bred Redovisningsekonom som får ta allt större ansvar.Vi växer med våra kunder och det vill vi även att du ska göra! Start: Så snart som möjligt Placering: Haparanda Omfattning: Heltid, tillsvidare