OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att ta ansvar och se till att finansiell styrning och rapportering utförs med högsta kvalitet? Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Då kan denna position vara nästa steg i din karriär.
Om företaget
Just nu söker vi en Redovisningsekonom till vår kund i Göteborg. Ett börsnoterat bolag som finns inom logistikbranschen. Du kommer vara en del av ett ekonomiteam om 5 personer, men även samarbeta med kollegor i Norden och Baltikum.
Du kommer att arbeta i ett internationellt och dynamiskt företag med många pågående projekt. Du kommer även att vara en del av en trevlig arbetskultur med kompetenta kollegor!
Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom hos vår kund kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:
• Säkerhetsställa att den månatliga finansiella rapporteringen är genomförd i rätt tid och med högsta kvalitet
• Förbättra och upprätthålla interna kontroller och effektiva redovisningsrutiner
• Säkerhetsställa att deadlines och kvalitét uppfylls i den finansiella rapporteringen
• Säkerhetsställa att alla balansräkningskonton stäms av och dokumenteras på rätt sätt
• Redovisning av anläggningstillgångar, kundfordringar, periodiseringar och finansiella poster
• Delta i koncernövergripande finansieringsprojekt
• Utarbeta och dokumentera de svenska rättssubjektens årsredovisningar i enlighet med svensk lagstiftning, inklusive samarbete med revisorer
• Att ta en aktiv och drivande del i budgetprocesserna
• Rapportering till offentliga myndigheter
• Förbereda olika typer av material och rapporteringar
• Arbeta med skatt-och momsfrågor
Din profil
Du har minst 5 års erfarenhet från en liknande position eller gedigen erfarenhet inom finans- och redovisningsområdet och har en relevant utbildning inom ekonomi. Vidare har du en god förståelse för hela det ekonomiska flödet, från ax till limpa. Du är van att arbeta självständigt och känner dig trygg i redovisningsprocesser, t.ex. att arbeta med Månadsbokslut.
Vi förväntar oss att du har mycket goda kunskaper i Office-programmen, speciellt Excel. Vidare är det meriterande om du har arbetat i SAP eller Visma Business. Har du arbetat inom logistikbranschen ses detta också som meriterande. Att kunna använda både det svenska och engelska språket är en förutsättning.
För att lyckas i rollen har du ett systematiskt och analytiskt arbetssätt. Du är en prestigelös person, samtidigt som du är resultatorienterad. Du är kreativ och tycker om utveckling för att driva ditt eget samt företagets arbete framåt. Vi ser även att du är en person som värdesätter att gå till arbetet och bidra med din positiva och glada personlighet.
Framgångsfaktorer
• Relevant universitet-/högskoleutbildning
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter
• Mycket goda erfarenhet i Excel
• Meriterande att sedan tidigare ha arbetat i logistiskbranschen
• Meriterande att ha arbetat i SAP eller Visma Business
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Omgående enligt överenskommelse.
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Göteborg
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Markus Kask, 0763-097335
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-05-30
Detta är en hyrrekrytering vilket innebär att du blir anställd hos Resultat och arbetar direkt hos vår kund. Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Markus Kask, 0763-097335.