Redovisningsekonom till DALAB

Redovisningsekonom till DALAB

Arbetsbeskrivning

DALAB Sverige AB bildades 2003, bolaget har genom åren utvecklats och består idag av två avdelningar Ventilation och Vs. Genom åren har vi byggt upp en gedigen kunskapsbas och är ett ledande installationsbolag inom byggsektorn i Mellansverige. Idag omsätter DALAB ca 110 MSEK och har ca 50 anställda. Vi är ett bolag med stort hjärta, enorma erfarenheter och många kompetenser. Tillsammans med andra framstående bolag i Sverige ingår DALAB sedan 2016 i Instalco-gruppen. Gruppen består av installationsföretag inom El, VS, Ventilation och Industrirör, där DALAB erbjuder totaltekniska lösningar inom Ventilation och Vs.

Är du en engagerad och handlingskraftig ekonom som inspireras av att arbeta med allt från löpande bokföring till löner? Är du ordningssam, vill att uppgifter görs i rätt tid och tycker om att tillsammans med dina kollegor serva resten av verksamheten med ekonomiska spörsmål? Då kan du vara den vi söker!

Redovisningsekonom till expansivt bolag

DALAB Sverige AB befinner sig ständigt i rörelse. Med en stark lokal förankring, specialiserad kunskap och med lång erfarenhet i branschen står företaget starkt rustat och söker nu en redovisningsekonom till sin ekonomiavdelning som vill vara med och fortsätta tillväxtresan framåt.

Arbetsbeskrivning:

Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med en bredd inom ekonomi. Uppgifterna kan variera mellan löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, skattedeklarationer, periodiseringar, momsrapporter och delaktighet i månadsbokslut. Även lön, både på kollektiv- och tjänstemannasidan kan bli aktuellt. Flexibilitet och att vara stöd/bollplank i ekonomiska frågor är del av arbetet.

Din bakgrund:

Vi ser att du har arbetat några år som redovisningsekonom och trivs med uppgifterna. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, men erfarenhet av självständigt arbete inom ovanstående uppgifter är det allra viktigaste. Vidare har du goda kunskaper i Excel och du har lätt för att lära dig nya ekonomi- och lönesystem. Kanske har du arbetat på redovisningsbyrå eller kanske har du gjort liknande sysslor på ett medelstort företag? Erfarenhet från arbete med omvänd byggmoms är meriterande.

Din Profil:

För att du ska trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann och självständig. Du har hög social kompetens, är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer med medarbetare och kollegor. Vidare bör du vara serviceinriktad och trivas i sammanhang där man jobbar i team och individuellt mot väl definierade mål. Du trivs med att vara personen som vågar bära ansvar för sina egna uppgifter och kan planera din arbetsdag för att nå så goda resultat som möjligt.

Tjänsten är heltid, placeringsort på vårt kontor på Kolargatan 1 i Borlänge.

Låter det här intressant och stämmer ovanstående på dig? Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 30 maj. Du ansöker via vår hemsida lundinbostrom.se. Har du frågor är du välkommen att kontakta Ida Ryentorp på ida.ryentorp@lundinbostrom.se, tel. 070-360 71 90 alt. Peter Boström på peter.bostrom@lundinbostrom.se, tel. 073-826 71 00 .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lundin & Boström
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2022
  • Ansök senast: 30 maj 2022

Besöksadress

Borganäsvägen 42
None

Postadress

Borganäsvägen 42
Borlänge, 78433

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024