Redovisningsekonom till God Assistans

Redovisningsekonom till God Assistans

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av redovisning och brinner för människor, digitalisering, service, utvecklings- och förbättringsarbete? Trivs du i en familjär miljö och vill jobba med att skapa meningsfullhet och vara en del av en organisation i stark tillväxt som gör skillnad på riktigt?

Om rollen
Till vår kund God Assistans rekryterar vi nu till en ny spännande tjänst som redovisningsekonom. Som redovisningsekonom på God Assistans kommer du bli en del av ekonomiteamet som består av två andra medarbetare samt ekonomichefen som närmsta chef. Rollen innebär ansvar över redovisningen, rapportering och bokslut för ett flertal av koncernens legala enheter tillsammans med resten av teamet. Arbetet omfattar bl.a. löpande bokföring, skatteberäkningar och rapportering. Utöver det kommer du att arbeta med årsbokslut, årsredovisningar samt vara behjälplig i intäkts- och kostnadsanalyser och stöttande med framtagande av ekonomirapporter. I din roll kommer du ha många kontaktytor både internt inom organisationen, såväl som externt med utomstående aktörer. 

God Assistans präglas av en entreprenöriell anda och har under de senaste åren haft en stark och stabil årlig tillväxt. Organisationen ligger även i framkant när det kommer till digitalisering och har kommit väldigt långt i sin strävan efter "ett papperslöst kontor". Kontoret är beläget i Sundbyberg och majoriteten av jobbet sker remote med stor frihet under ansvar. 

Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs att göra högt som lågt och arbeta i team. Du är självgående och trivs med att ha många kontaktytor och är serviceminded. Vi tror att du trivs i den redovisningsnära rollen och ser långsiktigt på denna möjlighet. Du ska ha en förståelse för och en vilja att förbättra processer och hela tiden eftersträva att utveckla dig själv, lära nytt och prestera bättre med förhållningssättet som genomsyrar organisationen – att hela tiden "beat yourself". 

Du är/har dessutom:

Självständig i redovisningsflödet 
Universitetsexamen eller liknande
Meriterande om du tidigare arbetat på redovisnings- eller revisionsbyrå 
Tekniskt kunnig, förändringsbenägen med ett process- och teamorienterat tänk
Uppskattar en hybrid arbetsplats där delar av jobbet sker remote och delar sker på plats.
Lätt för att samarbeta, är social och trivs att jobba i team
Duktig på att både leda dig själv och andra i arbetet och trivs med frihet under ansvar





Har du erfarenhet från assistansbranschen, erfarenhet av lönearbete alternativt har arbetat med eller mot kommuner och/eller försäkringskassan är det meriterande. Erfarenhet av systemen Ascendo, Fortnox, AiAi, crona, Power BI eller PowerApps likaså.

Om God Assistans
God Assistans är en privat anordnare av personlig assistans åt personer med funktionsnedsättningar. Bolaget grundades av Mikael Nordmark och barndomsvännen Martin Wilén år 2012. Mikaels son föddes med en funktionsnedsättning och Martin gedigen erfarenhet och kunskap inom vård- och omsorg. Deras vänskapsband blev allt starkare och det blev tydligt att de delar synen på vad God Assistans verkligen innebär och idén föddes att ägna sig åt just detta. 

Verksamhetens ledord är omtanke, inflytande, öppenhet och kvalitet. God Assistans vill underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättningar och möjliggöra för alla människor att leva ett gott liv. Koncernen består idag av 5 assistansbolag fördelade per region; Norr, Mitt, Syd, Värmland och Väst. Totalt har koncernen ca 2 000 anställda varav ca 50 tjänstemän. Omsättningen ligger på ca 540 Mkr. Knuten till God Assistans är även Hugos Stiftelse grundad av Mikael och Martin. Hugos Stiftelse stöttar och finansierar aktiviteter och verksamheter som har till syfte att hjälpa och främja barn och ungdomar med funktionsnedsättningar till bättre hälsa och ett aktivt liv. 

Nyfiken?

För frågor om tjänsten, kontakta rekryterare Elisabeth Hagman på telefon +46707947902 alternativt elisabeth.hagman@talentsofsweden.se

Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: redovisningsekonom, redovisning, K2, rekrytering, Talents of Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 10 juni 2023

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024