Redovisningsekonom till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en erfaren redovisningsekonom till ett uppdrag med start i mitten av augusti t.o.m. årsskiftet 2017/2018. Du kommer att vara en av två redovisningsekonomer som arbetar med löpande bokföring, månads- och årsbokslut, periodiseringar, projektredovisning och till viss del koncernredovisning. Du hanterar även kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt moms och skatt. Du arbetar i ett team tillsammans med en annan redovisningsekonom, en business controller samt CFO. Vidare är du delaktig i analysarbete och förbereder styrelserapporter. Systemet som tillämpas är Visma Business och du rapporterar direkt till CFO.
Här erbjuds en trevlig arbetsplats i ett företag som är präglat av kompetens och teamkänsla. Med vacker utsikt över havet är bolaget väl placerat i linje med sin verksamhet.


Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som är civilekonom och som har minst fem (5) års erfarenhet av redovisning, gärna från ett internationellt bolag. Du bör ha övergripande kunskap och förståelse för redovisning och bokslutsarbete, det är meriterande om du kan projektredovisning och viss koncernredovisning. Rollen ställer höga krav på att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och att du kan behålla lugnet även under stressiga perioder.
Du bör vara en avancerad användare av Excel och har du även tidigare erfarenhet från Visma Business så har du goda förutsättningar att snabbt komma in i rollen.
Som person är du flexibel, social och noggrann. För att trivas här bör bu ha nära till skratt och en prestigelös approach. Det är viktigt att du trivs i en internationell miljö och är flytande i engelska i tal och skrift då tjänsten innefattar kontakt med utländska kunder och leverantörer.


Om företaget

Företaget är världsledande inom sjömätning, maringeologi, positionering och bottenkartering. De är ca 250 medarbetare med specialistkompetenser inom maringeologi, marinbiologi, teknik och sjöfart. Huvudkontoret är beläget i Göteborg och det finns även kontor i England och Norge.

Om Amendo

Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall. Idag är vi ca 300 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas. <a href="https://goo.gl/DpqfGV">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>

<B>Varför arbeta som konsult på Amendo?</B>
Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Vi är framgångsrika men aldrig nöjda och vi går till jobbet varje dag med passion. Som konsult hos oss blir du anställd av Amendo och får en engagerad konsultchef som kan finansbranschen och kan coacha dig vidare i karriären. Vi är tillräckligt små för att du ska bli sedd men stora nog att kunna erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult.
Stämmer beskrivningen in på dig? Isåfall är du välkommen med din ansäkan till www.amendo.se
Vi träffar kandidater löpande.

Om tjänsten

Tjänsten är på heltid.
Arbetstider är 0800-1700.

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Alexandra Emilsson

Alexandra Cederqvist
0727168101
John Rembeck
0727-168102
Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Cederqvist

Alexandra Cederqvist
0727-168101
Alexandra Emilsson

John Rembeck

Josef Bosaeus
0727-16 81 82

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Larmgatan 13, Göteborg
None

Postadress

Östra Larmgatan 13
Göteborg, 41107

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024