Redovisningsekonom till Kundreskontra

Redovisningsekonom till Kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Till globalt bolag inom infrastruktur tillsätter vi nu en interim konsult till deras kundreskontra. Vår kund har sitt huvudkontor i Stockholm strax söder om söder.

Du jobbar dagligen med att säkra grunddata i kundregister och kundreskontra. Ett fokus på att automatisera och effektivisera kundreskontraprocessen kommer att vara en naturlig del av rollen och därför ser vi gärna att du som söker har ett systemintresse.

Uppdraget startar omgående och pågår inledningsvis i 6 månader.

Du kommer att ingå kundreskontragruppen som består av tre personer och tillhör en större ekonomiavdelning. Du kommer att analysera kreditrisker på befintliga och nya kunder samt säkerställa rätt exponering.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en självgående person som är trygg i din kompetens. Du är strukturerad och noggrann, uppskattar att ha många kontaktytor och är van vid att ta fullt ansvar för dina arbetsuppgifter. Därtill ser du möjligheter och hittar nya lösningar på situationer som uppstår. Du tycker om att arbeta med förbättring och effektivisering samtidigt som du värdesätter samarbete och kunskapsdelning.

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-11-10.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2023
  • Ansök senast: 9 november 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024