OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker för kunds räkning en redovisningsekonom för ett långsiktigt uppdrag. Personen som har tjänsten i dagsläget kommer att gå på föräldraledighet och vår kund behöver nu en ersättare under denna tid.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vårt kundföretag. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter till ett långsiktigt samarbete och eventuellt överrekrytering hos kund.
Som konsult på Academic Work erbjuds du:
Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningsekonom kommer du att ingå i företagets lokala redovisningsteam som idag består av fem personer varav en teamleader. Teamet ställer mycket upp för varandra och det kan förekomma många olika arbetsuppgifter, både högt och lågt. Du kommer att ha vissa specifika ansvarsområden men även hjälpa till med att stötta teamet med blandade redovisningsuppgifter.
Du kommer till exempel att:
Arbeta med löpande bokföring och månadsbokslut
Förbereda utgående betalningar och hantera fakturor för kunder och leverantörer
Hantera skattedeklarationer
Detta är en utmärkt möjlighet för dig som har några års erfarenhet av redovisning att komma in på ett väletablerat företag med stora utvecklingsmöjligheter. För rätt person finns goda utsikter till ett långsiktigt samarbete.
VI SÖKER DIG SOM
Har relevant utbildning och arbetat i några år med liknande arbetsuppgifter samt vill fortsätta din karriär inom redovisning. Tjänste kräver att du har en mycket god förståelse för samtliga processer inom redovisning. Vidare har du grundläggande kunskaper inom moms, skatter och sociala avgifter. Eftersom det är ett internationellt företag med en engelsktalande miljö är du bekväm i engelska i tal och skrift.
Efterfrågade specifika kompetenser:
Mycket meriterande med kunskaper inom affärssystemet SAP
Goda kunskaper i Officepaketet samt i övrigt god datorvana
Det är meriterande om du har kunskaper i lönesystemet AGDA
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom branschen eller har en förståelse för kreditförsäkring, detta är dock inget krav för tjänsten.
Som person är du öppensinnad och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö där det stundtals kan vara ett högt arbetstempo. Du trivs bra med att ta mycket eget ansvar i ditt arbete och att jobba mot uppsatta deadlines. Eftersom du kommer att samarbeta mycket med kollegor i ditt team samt med andra personer på företaget är du kommunikativ och ställer gärna upp för andra.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.
START: Maj
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid
UPPSKATTAD ARBETSTID: 8-17
PLATS: Centrala Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Hedvig Svärd
Konsultchef Elin Jacobsson
Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal
Konsultchef Amanda Uvemo
Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson
Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90
0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström
Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735