Redovisningsekonom till marknadsledande tjänsteföretag

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget kan leda till anställning hos kunden men det är inte ett krav att du ska vara intresserad av anställning. Kunden har bokslut 30/6 vilket innebär att du helst inte ska ha semester före vecka 28. Arbetsplatsen är i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna omfattar självständigt arbete med löpande redovisning, såsom kvalitetssäkring och uppföljning av balansposter och projekt, intern kontroll, utdebitering av kostnader, intern fakturering, resultatuppföljning, samt moms- och skattedeklarationer

I arbetsuppgifterna ingår vidare analysarbete och hantering av frågor från organisationen via en support funktion, ansvara för redovisningen i ett par stiftelser och mindre bolag (inkl årsredovisning och deklaration), hantera statistikuppgifter och kontakter med myndigheter

I arbetsuppgifterna ingår även utveckling av rutiner, deltagande i olika förbättringsprojekt samt, i nära samarbete med gruppchef, hantera övriga förekommande frågor inom redovisningsområdet





Din bakgrund:

- Bred erfarenhet av självständigt arbete inom kvalificerad redovisning
- Erfarenhet av balansavstämningar, upprättande av årsbokslut och årsredovisning
- Med fördel erfarenhet och god kunskap inom moms- och skatteområdet
- Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att hantera stora mängder data

Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning alternativt en kompletterande redovisningsutbildning eller motsvarande

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vår kund är även intresserad av dig som inte har erfarenhet från alla arbetsuppgifter men vill utvecklas i rollen.



Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 13 maj 2016

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb