Redovisningsekonom till myndighet i Karlstad

Redovisningsekonom till myndighet i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsekonom för ett längre konsultuppdrag till myndighet i Karlstad med start i vår. Har du erfarenhet av löpande redovisning och varit ett konsultativt stöd i ekonomifrågor samt har goda kunskaper i Excel, en analytisk förmåga och digital mognad? Läs då vidare nedan, och välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med redovisning av myndighetens internationella insatser inom funktionen Projektekonomi. Funktionen ansvarar för ekonomisk redovisning och rapportering av internationella insatser samt myndighetens EU-finansierade projekt, och har i nuläget sex medarbetare. Du kommer ha ett nära samarbete med projektledarna och ett eget ansvar för en rad projekt, men inom funktionen Projektekonomi stöttar man också varandra och jobbar som ett team. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: 

• att ansvara för löpande redovisning inom projekt, 
• vara ett konsultativt stöd till projektledarna i ekonomifrågor, såsom budget, uppföljning och övriga projektrelaterade frågor. 
• att vara delaktig i, ta fram underlag, och i övrigt stödja de revisorer som granskar våra projekt.
• att genomföra utbildningar inom det ekonomiadministrativa området till insatspersonal.
• andra arbetsuppgifter på ekonomienheten såsom årligt revisionsarbete och bokslut.
• Arbetet kan innebära snabba omställningar och prioriteringar där arbetet växlar mellan helhetsperspektiv och fokusering på enskilda detaljfrågor.

Vem är du? 
För att vara kvalificerad för rollen ska du uppfylla följande: 

• gymnasium eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• goda kunskaper inom ekonomisk redovisning, utifrån ställda krav på uppdrag och omfattning
• ha erfarenhet av och lätt att ta till dig av ny kunskap om ekonomi- och verksamhetssystem
• god administrativ förmåga
• goda kunskaper i MS Office, särskilt i Excel
• ha kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.) 
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• ska ha svenskt medborgarskap eftersom befattningen är placerad i säkerhetsklass. En registerkontroll och säkerhetsprövning kommer att genomföras.

Personliga egenskaper:

• god samarbetsförmåga och erfarenhet av teamarbete
• självständigt och flexibelt arbetssätt
• analytisk, noggrann, flexibel
• god kommunikationsförmåga 
• strukturerad, noggrann och organiserad
• god planeringsförmåga och förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt
• serviceinriktad och stresstålig 
• förmåga och förståelse att hålla deadlines då det är mycket viktigt i projektet
• Arbetet ställer även krav på digital mognad då dokumentation, dialog och möten till stor del sker digitalt samt med stöd av olika digitala verktyg och portaler.

Meriterande krav är: 

• erfarenhet av projektadministration
• erfarenhet från offentlig verksamhet (statlig myndighet, region, kommun)
• erfarenhet av Unit4 ERP

Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) med start i april t.o.m. 2024-03-31. Normal arbetstid är 08:00 – 16:25 och myndigheten tillämpar flextid. Arbetet kommer till en början ske på distans tills att säkerhetsprövningen är genomförd, därefter kommer arbetet utföras på plats i myndighetens lokaler. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 

Urval sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb