Redovisningsekonom till mynewsdesk!

Redovisningsekonom till mynewsdesk!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av redovisning och är flexibel, noggrann och strukturerad? Vi söker dig som vill få värdefull erfarenhet i en bred roll. Du kommer välkomnas till en arbetsplats där god stämning och bra samarbete är en viktig del. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Mynewsdesk grundades 2003 av en journalist, en kommunikatör och en utvecklare som samlades kring en gemensam vision; att förändra den traditionella PR-branschen i grunden. Idag är Mynewsdesk marknadsledande. De söker nu efter en redovisningsekonom som kan stötta upp under en föräldraledighet i en bred roll.

Som redovisningsekonom kommer du tillhöra ekonomiavdelningen och ditt team består av en koncernredovisningschef samt två andra redovisningsekonomer. Redovisningsekonomerna har liknande roller med huvudansvar för olika bolag. Det är utgångspunkt från kontoret på Södermalm där det sitter ungefär 100 anställda men det finns även möjlighet att arbeta 3 dagar remote.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår Mynewsdesk. Uppdraget kommer att vara på heltid med start i början av maj och sträcka sig 11 månader framåt, då det är ett vikariat för en föräldraledighet.

#

Du erbjuds


* Få mycket kunskap och utvecklas i en bred roll
* Flexibelt arbete, möjlighet att arbeta 3 dagar remote


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningsekonom på Mynewsdesk kommer du ha ett brett ansvar och bland annat ansvara för:


* Löpande redovisning
* Leverantörsreskontra, registrering av fakturor och utbetalningar
* Kundreskontra, fakturering och inbetalningar, påminnelsehantering av förfallna fakturor
* Ansvarig för att upprätta moms- och skattedeklarationer
* Upprätta månadsbokslut och årsbokslut
* Gemensamt ansvar för Financemail


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som är:


* Har en avslutad akademisk utbildning inom ekonomi, med fördel med inriktning mot redovisning
* Har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, löpande bokföring, skattedeklarationer och årsredovisningar
* Har god systemvana, gärna i ERP system Netsuite och säljsystem Salesforce
* Flytande i tal och skrift i svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet


För att trivas i denna roll behöver du kunna vara flexibel och inte bli stressad av att ha flera bollar i luften. Arbetsbelastningen i månadsbokslutet är hög under några dagar, där det är viktigt att du är van att arbeta mot tighta deadlines. Vi ser även att du är strukturerad och noggrann.

Övrig information


* Start: I början av maj
* Omfattning: Heltid, 11 månader föräldrahetsvikariat
* Placering: Södermalm, Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024