Redovisningsekonom till Rödl & Partner

Arbetsbeskrivning

Jobba i team med ekonomer, jurister och skatteexperter!Om kunden Rödl & Partner är en tysk revisions- och konsultorganisation med ca 3 000 medarbetare i ett 40-tal länder.Rödl & Partners affärside är att hjälpa tyska medelstora, ofta privatägda bolag att expandera internationellt.Med denna affärside och en unik affärsmodell har Rödl & Partner på 20 år vuxit organiskt från en regionalt verksam byrå med 100 medarbetare till en internationell koncern med 83 kontor i länder.Rödl & Partner skiljer sig också åt genom den multidisciplinära affärsmodellen.Ekonomi, skatt och affärsjuridik utgör likvärdiga kärnkompetenser.Om jobbet Du kommer att ingå i ett team bestående av revisorer, revisorsassistenter, jurister och skatterådgivare och du jobbar som redovisningsekonom i teamet.Arbetet sker kring olika projekt, främst mot tyska bolag som är etablerade eller som ska etableras i Sverige.Din roll som redovisningsekonom är processorienterad redovisning och finansiell rapportering till utländska moderbolag.Andra uppgifter som moms & skattefrågor, deklarationer, årsbokslut, koncernredovisning, mfl förekommer självklart. Möjligheter Rödl & Partner sitter i fräscha moderna lokaler mitt i Stockholm.Här får du chansen att lära dig massor inte bara inom ekonomi och revision men också inom juridik ?och skattefrågor.Du får arbeta mot internationella bolag och får ett brett nätverk. Krav Vi ser gärna att du har en lämplig ekonomiutbildning från universitet med redovisning som inriktning.Erfarenhet från revisionsbyrån och/eller ett par års praktisk erfarenhet av finansiell rapportering och redovisning är nödvändigt.Du har mycket goda kunskaper i engelska, meriterande är om du även kan tyska. Personliga krav Du är en driven teamplayer som sätter kunden i fokus.Du är inte rädd för att ta för dig och triggas av att kastas ut i projekt.Du har ett stort intresse för affärer och ekonomi, och är även nyfiken på de juridiska och skattemässiga delarna. Arbetstider, omfattning och tillträde Arbetet är på heltid under kontorstider med möjlighet till flextid.Start är så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet.Tillsättning sker kontinuerligt.Detta är en rekrytering där du anställs av vår kund. Sök jobbet Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=39 På grund av intervjuer och möten kan det vara svårt att nå oss. Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice.Du kan få arbete i olika omfattningar.Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 september 2010
  • Ansök senast: 17 oktober 2010

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


15 juni 2024

14 juni 2024

14 juni 2024