OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann, strukturerad och driven? Har du dessutom erfarenhet av arbete som redovisningsekonom? Då kan det vara dig vi söker.
Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund i Norrköping.
Rollen innefattar allt från reskontra, bankavstämningar, moms, internavstämningar, löpande bokföring och andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen. Rollen är bred och du kommer ha daglig kontakt med kollegor, leverantörer och övriga avdelningar inom organisationen.
Du kommer bland annat arbeta med:
Kund- och leverantörsreskontra
Matchningar av varuleverans mot faktura
In- och utbetalningar
Bankavstämningar
Analyser
Bokslut
Koncernrapportering
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Du ansvarar över dina arbetsuppgifter och ser till att de genomförs med rätt kvalitet.
Arbetstider
Heltid. Uppdraget startar omgående och kommer pågå till och med 2020-10-31.
Kvalifikationer
För den här tjänsten söker vi dig som är noggrann, strukturerad och driven. Du är serviceinriktad, positiv och har ett genuint intresse för ekonomiarbete. Du trivs med att arbeta självständigt, men har en god samarbetsförmåga och samarbetar gärna med dina kollegor när det behövs.
Du har:
Akademisk examen eller motsvarande erfarenhet
Två- till fem års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
Flytande i svenska och gärna engelska
Goda kunskaper i Excel
Goda systemvana, erfarenhet av Microsoft Dynamics AX är meriterande
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-06-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Andrea Trägårdh, andrea.tragardh@randstad.se.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044