Redovisningsekonom till Universitetskanslersämbetet - vikariat

Arbetsbeskrivning

Den 1 januari 2013 bildades en ny myndighet, Universitetskanslersämbetet, för granskning av effektivitet, uppföljning, tillsyn, kvalitetssäkring av högre utbildning. Universitetskanslersämbetet ska bidra till att stärka högskolesektorn och Sverige som kunskapsnation. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av mångfald och respekt för allas lika villkor. Mer information om vår verksamhet finner du på www.uk-ambetet.se

Tjänsten Som redovisningsekonom blir din huvuduppgift att ansvara för myndighetens elektroniska kund- och leverantörsreskontra. Ekonomiskt avstämningsarbete, hantering av anläggningstillgångar, övrigt löpande redovisningsarbete och att vara behjälplig vid bokslutsarbetet kommer också att bli en del av ditt arbete. Du kan även bli delaktig i arbetet med myndighetens upphandlingar. Tillsammans med myndighetens controller kommer du att driva vidareutvecklingen av de ekonomiadministrativa rutinerna. Vi arbetar i ekonomisystemet Agresso och lönesystemet Palasso. 

Som redovisningsekonom vid UK-ämbetet får du en stödjande och konsultativ roll gentemot myndighetens ledning och medarbetare. Organisatoriskt kommer du att tillhöra UK-ämbetets avdelning för administration och IT.

Vi söker dig som har en ekonomexamen från universitet eller högskola. Har du erfarenhet av de beskrivna arbetsuppgifterna och erfarenhet från det statliga området är det meriterande. Som person behöver du vara självgående och noggrann. Du är också kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i Office-paketet.

I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

Anställningsvillkor Anställningen är ett vikariat under sex månader med möjlighet till förlängning eller en tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde snarast.

Låter detta intressant? Vill du veta mer är du välkommen att kontakta chefen för administration och IT, Nina Karlstedt, eller HR-konsulten Erik Lundeborg, som hjälper oss i detta arbete. Du kan även tala med de fackliga företrädarna Maria Malmström (SACO) eller Anna Lundh (ST). Samtliga kan nås via UK-ämbetets växel, 08-563 085 00.

Ansökan Vi ser fram emot din ansökan snarast, dock senast den 12 augusti 2013. Du söker tjänsten via länken www.uk-ambetet.se/jobb Intervjuarbetet kan komma att påbörjas redan innan ansökningstidens utgång.

Sammanfattning

Besöksadress

Box 7703
None

Postadress

Box 7703
Stockholm, 10395

Liknande jobb