Redovisningsekonom/assistent

Redovisningsekonom/assistent

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 9 900 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och över 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

LKF söker nu en kommunikativ Redovisningsekonom/assistent som är lösningsfokuserad och brinner för att utveckla sig själv och sin roll. Uppdraget kommer att vara en del av Lernia Bemannings uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår uppdragsgivare LKF.

Arbetsuppgifter

I rollen som Redovisningsekonom/assistent på LKF ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Löpande bokföring, kontering – kontoavstämning/uppföljning
• Elektronisk fakturahantering
• Interndebitering – administration och bokföring
• Uppdatera och revidera anläggningsregistret avseende inventarier
• I samarbete med kollegor bidra till att utveckla digitaliseringsprocessen för LKF
• I övrigt förekommande administrativa uppgifter

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en gymnasieutbildning och påbyggnadsutbildning inom ekonomi och redovisning samt några års erfarenhet av ekonomi- och administrationsarbete.

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system. Meriterande är om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och systemen Visma Business och Palette.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann och har ett bra siffersinne. Du är flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är samarbetsvillig, har lätt för att prioritera och ser kundservice och gott bemötande som en självklarhet. Det är viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter, en del rutinarbete men också arbetsuppgifter som kräver lärande och nytänkande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid alternativt deltid/Lund

Information och tillträde

Arbetet utförs under sedvanliga kontorstider, måndag till fredag med möjlighet till flextid. Tjänsten är på heltid men möjlighet till deltidsarbete går att diskutera med start i augusti/september.

Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor kontakta rekryterare Fanny Hultstrand tel 0722-54 33 71 eller konsultchef Susanne Moe tel 0722-54 11 54.

Varmt välkommen med din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2020
  • Ansök senast: 1 augusti 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


24 april 2024

Comibri söker Redovisningsassistent

Comibri söker Redovisningsassistent

20 april 2024