Redovisningsekonom/redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Till ett tryggt och stabilt företag strax utanför Kristianstad söker vi nu en Redovisningsekonom/redovisningsansvarig som trivs i en bred roll med stor variation under eget ansvar.

Du kommer att arbeta med vanligt förekommande ekonomiadministrativa arbetsuppgifter såsom, kund-och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar och bokslut. Vissa personaladministrativa arbetsuppgifter ingår också såsom hantering av tidrapporter, anställningsdokument och löner för både tjänstemän och kollektivanställda.


Din profil
Vi söker dig med flera års arbetserfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter. Helst ska du ha en utbildning inom ekonomi i botten men detta är inget krav för tjänsten. Ett starkt önskemål är erfarenhet av affärssystemet Pyramid och Microsoft Office. Förutom Pyramid arbetar man i Kontex och en rad andra program.

Som person är du självgående och tar tag i saker som behövs göras. Du är inte rädd för att ta dig an problem som kan dyka upp och löser dessa på eget initiativ. Självklart har du ett siffersinne och en noggrannhet i det du gör men du har också en analytisk förmåga som gör att du ser samband, drar slutsatser och uppmärksammar saker som behöver åtgärdas. Du kommer att tillhöra ett mindre team som hjälper och arbetar nära varandra så för att passa in och trivas in din roll behöver du vara du prestigelös och jordnära.


Sista ansökningsdag
Tjänsten är på heltid inleds med start så snart som möjligt. Detta är en direktrekrytering till vår kund där anställningen inleds med en kortare provanställning.

Låter ovan intressant så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida, www.maxkompetens.se. Senaste ansökningsdag är 16/4 2017. Vid frågor är du välkommen att kontakta Alexandra Ivstam på 044-7814482 eller alexandra.ivstam@maxkompetens.se.




Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 mars 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024