Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra till Klara Consulting

Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra till Klara Consulting

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

På Klara Consulting skapar vi effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Vi vill erbjuda kunden kompetent rådgivning av bästa kvalitet i avancerade och komplexa frågor inom redovisning och lön. Som medarbetare erbjuds du goda förmåner och kommer att vara en del av hela Klara Consulting-koncernen med cirka 170 medarbetare. Kontoret är beläget i centrala Stockholm och stämningen här präglas av en ungdomlig miljö där ansvar och kunskap ligger i fokus. Här jobbar vi nära varandra vilket medför att vi har en stark gemenskap. Klara Consulting är i en expansiv tillväxtfas där vi behöver stärka upp våra team med nya medarbetare. Just nu söker vi en redovisningskonsult som vill jobba inom leverantörsreskontra i vårt Fastighetsteam.

Rollen innebär en hög servicegrad gentemot våra kunder och det medför ett ansvar i att agera professionellt och lyhört. Det är därför viktigt att du delar våra värderingar i att leverera hög kvalitet till kunden samtidigt som du gillar att arbeta självledande. Självklart jobbar vi som ett team i våra uppdrag och löser problem tillsammans när det behövs.

Välkommen att bli en del av vår gemenskap på Klara Consulting!



Du erbjuds:

- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil






Arbetsuppgifter

Du välkomnas till ett team på cirka 35 personer som har sin inriktning på konsultering gentemot fastighetsbolag. I rollen som redovisningskonsult inom leverantörsreskontra ansvarar du för leverantörsprocessen gentemot våra olika fastighetskunder. Du arbetar tätt tillsammans med teamet och kommer även att ha kontakt med kunderna i våra uppdrag. Du har dessutom stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra hos oss.



Tjänsten innefattar följande arbetsuppgifter:

- Hantering av fakturaflöde i Fortnox och Xledger
- Hantering av påminnelser och inkassokrav
- Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund
- Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontra
- Hantering av mail och post
- Hantering och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial
- Svara i växel och se till att koppla samtalen till efterfrågade personer
- Ansvara för bokning av revisorsinlogg i Fortnox
- Bistå med administration i Fortnox kopplat till leverantörsprocessen
- Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi
- Arbeta aktivt för att digitalisera vår process och omvandla så mycket inkommande material som möjligt till digital form




Bakgrund

Vi söker dig som:

- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt 2 års arbetslivserfarenhet inom redovisning
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift




Det är meriterande om du har:

- Arbetat i Fortnox eller Xledger
- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom ett serviceyrke




Du som person:

Vi ser gärna att du är en flexibel person som gillar att ta dig an administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi. Du föredrar att arbeta på ett strukturerat vis och du tar ansvar för att dina arbetsuppgifter utförs med god kvalitet. Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att arbeta professionellt i kontakten med företagets kunder.



Praktisk information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Placering: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltidstjänst

Lön: Fast lön efter överenskommelse

Ansökningar hanteras löpande.

Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se



Om företaget

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 160 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Klara Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 12 oktober 2022

Liknande jobb