OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Välkommen till KlaraPapper!
Vi på KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi cirka 80 medarbetare och vi finns i Östersund, Stockholm och Malmö. Sedan starten 1998 har Klara Papper vid tre tillfällen utsetts till Gasellföretag. Här präglas stämningen av värme, kunskap och välkomnande - det vi kallar KP-andan. Men det läggs också betoning på eget ansvar, konsultmässighet och stark professionalism. Känner du igen dig?
I och med hög efterfrågan och en stark position på marknaden söker vi nu en redovisningskonsult med goda erfarenheter av gediget ekonomiarbete. KlaraPapper står nu inför stora och roliga förändringar med ökad digitalisering, mer kvalitativ kundkontakt och en fördjupad affär! Häng med på resan!
Från och med april 2021 ingår KlaraPapper i MPC Holding. Tillsammans med MPC, EkonomiPorten, JL Ekonomi och IT-bolaget Spree bygger vi nu ett starkt varumärke. Tillsammans är vi ca 150 duktiga medarbetare som brinner för lön och ekonomi, där kundleverans och medarbetare är i fokus. Nu välkomnar vi dig som vill bidra till att tillsammans med oss fortsätta bygga vårt spännande företag!
Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du tillhöra Affärsområdet Östersund och vara en av de mer seniora kollegorna. Rollen är bred, varierande och innebär såväl fördjupning i redovisning och analys som starkt kundfokus, serviceförmåga och stöttning till juniora kollegor. Antalet kunder varierar beroende på storlek och omfattning.
Du kommer till exempel att:
- Ha helhetsansvar, från ax till limpa, för ett antal kunder inom redovisning
- Utföra analys-, uppföljning-, budget- och prognosarbete
- Vara kundansvarig vilket bland annat innebär arbete med uppstart av nya kunder, löpande uppföljning samt projektinsatser
- Ha en konsulterande roll både gentemot kunder och även internt gentemot mer juniora kollegor
- Bidra med energi och affärsmässighet för att ytterligare stärka vår fina gemenskap samt skapa goda relationer med kunderna
Vi värdesätter ditt engagemang och positiva inställning. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och trivs med att arbeta i grupp såväl som individuellt. Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som redovisningskonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt.
Som medarbetare på KlaraPapper får du möjligheten att via SRF certifiera dig till auktoriserad redovisningskonsult.
Bakgrund
Vi söker dig som:
- Har minst 5 års erfarenhet inom redovisning där du hanterat hela redovisningsprocessen
- Har dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med bokslut, årsredovisning och inkomstdeklarationer
- Har arbetat i olika ekonomisystem och då extra meriterande med NAV/BC och Netsuite
- Har goda kunskaper i Microsoft Excel
- Talar och skriver svenska flytande och engelska på god nivå
Det är meriterande om du har erfarenhet inom koncernredovisning, och likaså om du redan idag är auktoriserad redovisningskonsult.
Som person ser vi att du är orädd, initiativtagande, noggrann och har ett starkt kundfokus.
Praktisk information
Start: Hösten 2021
Omfattning: Heltid
Lön: Fast enligt överenskommelse
Placering: Östersund
Sista ansökningsdag: 30/6 2021
Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta maria.bjurstrom@klarapapper.se
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan den 30/6.
Om företaget
KlaraPapper grundades år 1998 med en idé att hjälpa utländska företag i Sverige att förbättra sin ekonomiska rapportering. Över tid har erbjudandet breddats med fler tjänster till fler kundgrupper. KlaraPapper samarbetar med små och medelstora företag som behöver stöd inom ekonomistyrning och lönehantering.